hzsigo
Golf 7 Alltrack-16 Ort: Karlstad |
| Mån 04 apr 2016 9:06 |
|
| Bytte däck i helgen och upptäckte att det inte fanns någon förstahjälpen + reflexväst, då jag har dragpaketet ska detta ingå. Tänkte kan vara bra för andra att kolla inte så trevligt att upptäcka vid skarpt läge.
|
|
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm |
|
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping |
| Mån 04 apr 2016 10:37 |
|
Är du säker på att det ska ingå första hjälpen och reflexväst i dragpaketet för din bil? Jag tycker det verkar som att Volkswagen ändrar innehållet i dragpaketet ibland upp till flera gånger om året.
Dragkroken och backkameran ingår alltid. Men bagagerumsmattan, reflexvästen och första hjälpen förbandet verkar variera mellan olika upplagor av Golfbroschyrerna på hemsidan, och dessa broschyrer uppdateras med bara några månaders mellanrum. Så det är inte alls säkert att den tryckta broschyren hos handlaren är av den senaste upplagan.
|
|
hzsigo
| Mån 04 apr 2016 10:52 |
|
Står på deras hemsida så förväntar mig att en bil som är mindre än 1 mån gamal har det.
Har kontaktat ÅF så får se vad de säger.
|
|
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping |
| Mån 04 apr 2016 11:26 |
|
Så var det för mig också.
Jag köpte bilen begagnad i april 2014 och då hade den varit i trafik i sex veckor, men jag fick inte med någonting utöver dragkroken och kameran.
Men det visade sig att bilen blev tillverkad redan i augusti 2013, och då innehöll dragpaketet bara dragkrok och kamera. I januari 2014 ändrades det till att innehålla dragkrok, kamera och första hjälpen, för att sen i maj 2014 ändrades det igen till att innehålla dragkrok, kamera och bagagerumsmatta. Om jag minns rätt nu, för det kan ha varit att gummimattorna i bilen också ingick eller inte ingick i paketet.
Innehållet på hemsidan stämde i alla fall inte med utförandet på bilen, trots att bilen bara var några veckor gammal.
|
|
LaszloG
Golf 7 1,6 TDi BMT Masters Ort: Kristianstad |
| Mån 04 apr 2016 11:41 |
|
Hej!
Jag vet att det är klen tröst, men jag för min egen säkerhet ser alltid till att ha vissa "grejer" i bilen innan jag rullar. Det kostar inte många tior eller hundringar och är en baggis egentligen när man har lagt ut så mycket pengar för en ny bil.
Får du inte dessa artiklar från din åf (även om det skulle gå på sk goodwill) så har deras anseende/förtrtroende är förbrukat anser jag.
Jag har alltid tre (3) st reflexvästar i bilen. En under eller i närheten av respektive förar och passagerarstolarna och en i baggagerummet. Samtidigt har jag ett antal reflexband lite varstans i bilen och en LED"saftblandare" (puckmodell) med magnetfäste i förardörrens ficka. Förstahjälpslådan har jag därbak men lättillgänglig.
Men jag förstår dig! Se bara till att komplettera utrustningen.
Lycka till och ha en fin dag! Grattis till din snygga bil!
Mvh Laszlo
|
|
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad |
| Mån 04 apr 2016 12:36 |
|
Deras hemsida ska man verkligen inte lita på! Innehållet ändras ibland flera ggr i veckan i deras dragpaket iaf på hemsidan. När jag beställde nya Tiguanen (415.539:-) stod det faktiskt t.om att stöldlarm skulle ingå.
Så var icke fallet och tittar man idag ingår givetvis inte stöldlarm plus att ytterligare en punkt saknas i det paketet, vet dock inte vad.
När man beställt bilen står det uttryckligen i kontraktet, bilagan man får, exakt vad som ska ingå.
Givetvis ska man då med allt sådant. När min golf levererades prickade säljaren av punkt för punkt på denna.
|
|
hzsigo
| Mån 04 apr 2016 12:53 |
|
Finns inga bortförklaringar, om det står på deras hemsida både vid tillfället jag beställde och nu så ska det vara så.
Då det endast står dragpaket i min spec så förväntar jag mig att allt som är inkluderat är med där.
Så som Laszlo säger är ju förtroendet förbrukat om de inte löser detta vilket jag är övertygad om att de gör.
Anledningen till denna tråd var mer en headsup för er andra så ni verkligen kollar
|
|
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad |
| Mån 04 apr 2016 14:53 |
|
Näää, då har du nog inte fått listan med standardutrustning för din bil i så fall? Jag fick ett och ett halv A4 med massa utrustning som belysta makeupspeglar, skinnklädsel, panoramasoltack, sportchassi, elektriskt utfällbar dragkrok mm mm mm
På den listan står inga paket med utan detaljerat. R sport ut och invändigt står inte utan samtliga ingående grejer är specificerade som sportratt, kromade instegslister mm.
Du måste också fått en sådan utrustningslista? Det som inte står med där blir förmodligen svårt att kräva då deras hemsida som sagt rätt ofta inte stämmer med verkligheten...
|
|
hzsigo
| Mån 04 apr 2016 15:41 |
|
Har som du säger fått en lista på standradutrustning där allt är i minsta detalj.
Sedan är alla tillval så som dragkrog, ergostolar osv... men paketen står bara som paket.
| Mranderz skrev: | Näää, då har du nog inte fått listan med standardutrustning för din bil i så fall? Jag fick ett och ett halv A4 med massa utrustning som belysta makeupspeglar, skinnklädsel, panoramasoltack, sportchassi, elektriskt utfällbar dragkrok mm mm mm
På den listan står inga paket med utan detaljerat. R sport ut och invändigt står inte utan samtliga ingående grejer är specificerade som sportratt, kromade instegslister mm.
Du måste också fått en sådan utrustningslista? Det som inte står med där blir förmodligen svårt att kräva då deras hemsida som sagt rätt ofta inte stämmer med verkligheten... |
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Mån 04 apr 2016 18:01 |
|
| Mranderz skrev: | | Deras hemsida ska man verkligen inte lita på! Innehållet ändras ibland flera ggr i veckan i deras dragpaket iaf på hemsidan. När jag beställde nya Tiguanen (415.539:-) stod det faktiskt t.om att stöldlarm skulle ingå. |
För jävligt, ser nu också att larmet är borttaget från dragpaketet.
|
|
Krille84
Golf 7 Alltrack -16 Ort: Stockholm |
| Tis 05 apr 2016 18:12 |
|
| Min bil levererades med allt som står specat i paketet. En bra lastrumsmatta dessutom till skillnad från skräpet jag fick i min tidigare Passat. Den var i skumgummi.
|
|
Ingesson
Golf 7 Alltrack 2.0 TDI Ort: Jönköping |
| Tis 05 apr 2016 22:08 |
|
| Krille84 skrev: | | Min bil levererades med allt som står specat i paketet. En bra lastrumsmatta dessutom till skillnad från skräpet jag fick i min tidigare Passat. Den var i skumgummi. |
Fick också med allt som var specat, det enda som stör mig är att lastrumsmattan täcker kanten på handtaget för utfällning av drakkroken så man får pilla upp mattan för att komma åt att dra i handtaget, en bagatell kan tyckas men jag skar bort en bit matta för att komma åt
|
|
hzsigo
| Ons 06 apr 2016 11:55 |
|
| Krille84 skrev: | | Min bil levererades med allt som står specat i paketet. En bra lastrumsmatta dessutom till skillnad från skräpet jag fick i min tidigare Passat. Den var i skumgummi. |
Bara så att jag inte gjort bort mig, vart finns förstahjälpen ni som fått vid leverans.
Ang mattan fick jag också en "extra bra" då det var dragpaketet.
|
|
Helmut.K
Ingen VW Ort: Köping |
| Ons 06 apr 2016 12:13 |
|
| hzsigo skrev: | Bara så att jag inte gjort bort mig, vart finns förstahjälpen ni som fått vid leverans.
Ang mattan fick jag också en "extra bra" då det var dragpaketet. |
Jag fick också med reflexväst, förbandskudde och till och med adapter till dragkrokens eluttag. Självklart även bagagerumsmattan. Försäljaren tog fram dessa och visade mig vid leverans men var de låg i bilen från början är jag inte säker på. Kan ha legat i vänster lucka i bagaget. Där vet jag i alla fall att nyckel till låsbultarna finns. Bra att veta när jag ska byta till sommarhjul i helgen
|
|
ErikS
Golf 7 Ort: Mark |
| Ons 06 apr 2016 20:07 |
|
| Mina grejer låg i respektive förvaringsutrymme på sidorna i bakluckan. Reflexväst och första hjälpen. Någon adapter för dragkroken fick jag inte med.
|
|
varpan
Golf 7 Alltrack Ort: Mark |
| Tor 07 apr 2016 11:36 |
|
| ErikS skrev: | | Mina grejer låg i respektive förvaringsutrymme på sidorna i bakluckan. Reflexväst och första hjälpen. Någon adapter för dragkroken fick jag inte med. |
Lotteri!? Jag tror inte jag fick med nån reflexväst men väl en adapter till draget, det låg i reservhjulsbaljan om jag inte missminner mig..
(för du hämtade väl ut din bil på toveks i kinna precis som jag?)
|
|