Forum - Golf 7 (13-19) - Golf på G Tillbehörs beslut.

GT4-R
Golf 7 sc DSG och Tiguan Ort: Gävle
Fre 08 apr 2016 12:52 Svara med citat
Verkar luta åt en ny snik 1,2 dsg kombi med bensinvärmare,tonade rutor, lastskyddsnät och dragkrok.

nåt mer man måste ha?

funderar på välja ratt med paddlar. nån som har det med 1.2 motorn?

är väl bara paddlarna som sitter där bakom. det är väl samma ratt?

Vad hamnar man i normal förbrukning blandad körning?

har nya vinterdäck kvar från toyotan 205 55 16 det lär väl funka på golfen?
[/gallery]
GT4-R
Fre 08 apr 2016 20:16 Svara med citat
Beställd idag! men än går det att kompletera ev nåt mer?

Love my SC dsg med bensinvärmare🤠
Pops
Ingen VW Ort: Malmö
Fre 08 apr 2016 20:40 Svara med citat
GT4-R skrev:

Climatronic tycker jag är det första man kryssar för, bara ett ständigt temperaturskruvande annars. Också bra med 2-zons temperaturväljare då man själv kokar och hon alltid fryser Brick wall
Guza
Golf 7 SC -15 Ort: Malmö
Lör 09 apr 2016 15:11 Svara med citat
Jag har den bilen du beställde fast med manuell låda, dragpaket men utan climatronic. Hade climatronic på tidigare bil men var inte nöjd och behövde skruva minst lika mycket. Kör mycket i stan och då tar det för långt tid om bilen får bestämma allt själv med fläkthastighet osv. Pillade på den endå. Valde med meningen 16 tum då allt annat drar ner komforten för mycket.

Min är pacific blue och den är snygg men extremt känslig. Repor i klarlack är mycket lätt att få. Första och sista bilen i den färgen i alla fall. Silver eller vit blir nästa då jag leaser den och kommer byta om minde än två år.

Förbrukningen är extremt bra. Lika bra som min hyundai i30 diesel hehe

Stadskörning runt 6.5-7 beroende på körstil och temp

Motorväg 110-130km/h 5.5-5.8. Verkligen inte lönt att köpa diesel med andra ord. Kör 1100-1300 mil/år
Ante77
Golf 7 1.4 SC R-line -16 Ort: Sollentuna
Lör 09 apr 2016 15:57 Svara med citat
GT4-R skrev:

Grattis till en ny bil. Trodde att du skulle köra Toyota resten av livet Wink

Jag är själv mycket nöjd med min.
GT4-R
Lör 09 apr 2016 16:42 Svara med citat
Hej

Ja tänkte så oxå ang färgen. Har alltid haft fina färger men denna gång blir det basic vit. Guza har du 205 5516 som vinterdäck?

Känns lnte värt 5000kr för att få clima så vi avstår. Bilen står nästan alltid i varmgarage så jag tror det inte blir så mycket vridande med fläkthast och värmereglaget. Sen har vi den där underbara funktionen benisnvärmare som man både kan ställa värrme alt svalka!

Fina siffror i förbrukningen och då med manuell låda.

Har du app grejen i din? Funkar bra?

Kan inte bestäma mig ska jag ta paddlar eller inte haha!

GT4-R
Lör 09 apr 2016 16:48 Svara med citat
Ante fan va kul. Länge sedan sist typ 5 år

Kör du golf oxå ??

Ja blir golf efter ca ett års velande om jag ska byta märke. Men tyvärr ligger toyota efter med sina trök motorer ok 1.33 är en riktig pärla men ta deras nya 1,2t som man hoppades på i nya auris. Siffrorna på papret såg bra ut men vilken trök motor👎🚗

Vår fina olivgröna avenis kommer snart ut för försäljning i perfekt skick!!! Kommer verkligen sakna den men Golfen är helt enkelt så mycket bättre bil än auris. (Avensis har nu för stor för familjen och vi går ner i storlek.)

Ante ska jag ta paddlar?!🙈

Guza
Lör 09 apr 2016 19:36 Svara med citat
GT4-R skrev:
Hej

Ja tänkte så oxå ang färgen. Har alltid haft fina färger men denna gång blir det basic vit. Guza har du 205 5516 som vinterdäck?

Känns lnte värt 5000kr för att få clima så vi avstår. Bilen står nästan alltid i varmgarage så jag tror det inte blir så mycket vridande med fläkthast och värmereglaget. Sen har vi den där underbara funktionen benisnvärmare som man både kan ställa värrme alt svalka!

Fina siffror i förbrukningen och då med manuell låda.

Har du app grejen i din? Funkar bra?

Kan inte bestäma mig ska jag ta paddlar eller inte haha!

Jag har 16 som sommar och 15 plåt som vinter med fina Nokian hakka dubbfria. INte det snyggaste men extremt komfortabelt. Har inte app, min är 15 så då fanns inte det men streama spotify, internetradio osv fungerar mycket bra.

Min står ute året om men vågade inte välja till bensinvärmaren pga att jag kör korta sträcker till jobbet (5km). Cykel är endå inget alternativ. Var rädd för att inte batteriet skulle palla, säljaren varnade mig. Tar nog värmaren och chansar nästa gång för det suger att sätta sig i iskall bil och dränka rutorna med iceremover varje morgon=).

Förbrukningen är helt klart godkänd tycker jag för att vara bensin. Visst 1.2 är inte det roligaste men ska man ha rolig bil så kanske golf inte är rätta valet Wink
GT4-R
Lör 09 apr 2016 19:43 Svara med citat
Tydligen så startar inte värmaren om det är för låg volt och låg bränslenivå. Men som du säger så blir lite kort att åka för att hinna ladda.

Guza
Lör 09 apr 2016 20:04 Svara med citat
Ja hansa att jag skulle köra lika länge som den var igång. Det jag tänker på nu i efterhand är om man kan köra den medan man kör för att f åigång värmen i kupen fortare för det är en klen motor så det tar långt tid innan bilen blir varm. Inte mycket överskottsvärme direkt.
Ante77
Golf 7 1.4 SC R-line -16 Ort: Sollentuna
Sön 10 apr 2016 10:52 Svara med citat
GT4-R skrev:
Ante fan va kul. Länge sedan sist typ 5 år

Kör du golf oxå ??

Ja blir golf efter ca ett års velande om jag ska byta märke. Men tyvärr ligger toyota efter med sina trök motorer ok 1.33 är en riktig pärla men ta deras nya 1,2t som man hoppades på i nya auris. Siffrorna på papret såg bra ut men vilken trök motor👎🚗

Vår fina olivgröna avenis kommer snart ut för försäljning i perfekt skick!!! Kommer verkligen sakna den men Golfen är helt enkelt så mycket bättre bil än auris. (Avensis har nu för stor för familjen och vi går ner i storlek.)

Ante ska jag ta paddlar?!🙈

Jag har haft min golf i 8 månader och snart kört 1800mil. Det har fungerat problemfritt Very Happy

Enda gången som jag tycker paddlar har varit bra, är när jag dragit husvagn och jag vill att bilen ska växla upp. I långa uppförsbackar kan den få för sig att ligga kvar på höga varv en längre tid. Nu ingick mina paddlar, men hade jag beställt en ny 1.2 så hade jag inte beställt till dem.

Det tillbehören som jag gillar mest är:
- Färgen (limestonegrey)
- Dynaudio
- Färgdisplay

I övrigt så är den en GT med R-line inne och ut, pluspaketet, climatronic, lastförskjutningsnät samt dragpaket.
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Sön 10 apr 2016 21:39 Svara med citat
Oavsett hur man prioriterar med övriga tillval så Färddator Premium, missa inte!!! Ja, den är onödig men det är så mycket snyggare när radiodisplay och färddatordisplay matchar i färger och upplösning. Standardvarianten är otroligt ful och pixlig när man jämför med Premium.
GT4-R
Sön 10 apr 2016 21:59 Svara med citat
Hmm samma peng för att få färgdisplay som paddlar. Tanken denna gång med köpet var snik. Men kanske bättre att ta färg eller stället för paddlar

GT4-R
Sön 10 apr 2016 22:03 Svara med citat
Hittar ingen bild där man kan se skillnaden på färddatan med färg grrrr. Kollar i broschyren

GT4-R
Sön 10 apr 2016 22:17 Svara med citat
Hittade ev lite klipp på youtube som har detta. Är det alltså färddatorn i mellan varv å hastmätaren som blir i färg?

Eller är det nån skillnad i själva radio displayen oxå?

GT4-R
Sön 10 apr 2016 23:15 Svara med citat
Blir färgdisplay oxå hittade skillnaden nu på webben🙈👍

Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Mån 11 apr 2016 8:45 Svara med citat
Det tillbehöret som jag uppskattar allra mest i min Golf är den adaptiva farthållaren, så den rekommenderar jag starkt.

På landsväg håller den avståndet till bilen framför automatiskt så att man inte märker om den kör ojämnt eller saktar ner, vilket gör att jag gör färre omkörningar med den här bilen jämfört med tidigare bilar. Och även i tät stadstrafik eller vid krypkörning i köer är det bekvämt att låta bilen hålla avståndet självt.
GT4-R
Mån 11 apr 2016 8:48 Svara med citat
Tror det är standard ?

Johan B
Mån 11 apr 2016 9:50 Svara med citat
GT4-R skrev:
Tror det är standard ?

Ja det är det på alla Golfar från modellår 2016, då den lägsta utrustningsnivån togs bort och Masters blev standard.
Johan B
Mån 11 apr 2016 9:50 Svara med citat
GT4-R skrev:
Blir färgdisplay oxå hittade skillnaden nu på webben🙈👍

Misstänkte att det inte skulle vara något att fundera på när du väl sett skillnaden Wink
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå
Mån 11 apr 2016 10:28 Svara med citat
Det första jag skulle kryssa i är ergoactive stolarna
GT4-R
Mån 11 apr 2016 22:37 Svara med citat
Blev både paddlar och färg display 💸