Forum - Golf 7 (13-19) - Fläck på sätet får inte bort, tips?

Unor92
Golf 7 GT 150 DSG7 R-line Ort: Göteborg
Ons 13 apr 2016 19:22 Svara med citat
Hej det är så att jag fick en fläck på sätet när jag åt banan det droppade lite vätska ifrån skalet, har testat få bort det med Sonax textil rengöring 3 gånger och megulairs någon som kan ge mig tips på hur jag kan ska få bort det? Funderar på testa Yes men är rädd att det ska bleka...

Bild
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå
Ons 13 apr 2016 19:52 Svara med citat
Ångtvätt fixar det där
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm
Ons 13 apr 2016 19:54 Svara med citat
En del säger att galltvål funkar på bananfläckar.
Värt att testa, då galltvål kostar bara ett par tior.
Smutsa ner en gammalt t-shirt eller nåt med banan och testa på den.
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Ons 13 apr 2016 20:00 Svara med citat
Det är som sagt klädseltvätt som gäller. De flesta textilsprayer skapar bara nya fläckar. Dessutom är risken att man kör ner det man spillt, gärna om det är fett, i stoppningen i stolen och då slår fläcken igenom igen.
Unor92
Golf 7 GT 150 DSG7 R-line Ort: Göteborg
Ons 13 apr 2016 20:19 Svara med citat
ludde28 skrev:
En del säger att galltvål funkar på bananfläckar.
Värt att testa, då galltvål kostar bara ett par tior.
Smutsa ner en gammalt t-shirt eller nåt med banan och testa på den.

Testade Yes utan resultat får blir o testa galltvål oxå, återkommer ^^

Håkke skrev:
Ångtvätt fixar det där

Vill helst inte blöta ner hela sätet för det Sad
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 13 apr 2016 20:21 Svara med citat
Unor92 skrev:
Hej det är så att jag fick en fläck på sätet när jag åt banan det droppade lite vätska ifrån skalet, har testat få bort det med Sonax textil rengöring 3 gånger och megulairs någon som kan ge mig tips på hur jag kan ska få bort det? Funderar på testa Yes men är rädd att det ska bleka...

Bild

Löjligt , vem bryr sig. En bil är väl till för att användas eller?
Släng in en flock med ungar så ska du få de hur det ut Dancing
Krille84
Golf 7 Alltrack -16 Ort: Stockholm
Tor 14 apr 2016 8:56 Svara med citat
Unor92 skrev:

Bild

Vanish!
hankenstein
Golf 7 1.2 TSI Ort: Jönköping
Tor 14 apr 2016 15:20 Svara med citat
Krille84 skrev:
Vanish!

Nej för i helvete! Det kan bleka tyget. Det är väldigt starkt

Mitt råd är att köpa en mindre ångtvätt; http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/stad-och-kladvard/vatrengor ing/angtvattar/angtvatt-802335/

Den typen av maskin har ordnat upp en hel del smuts. På vår familjebil har vi ljus-beige textilklädsel och det räcker att man är i närheten av den för att den ska se ut som efter ett barnkalas.. Autoglym interior shampoo, tvättsvamp/borste och sedan tvätta med ångtvättens textildel gör den i nyskick igen
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås
Tor 14 apr 2016 15:52 Svara med citat
Unor92 skrev:

Bild

Lämna in bilen till en bilrekond. Dom fixar säkert det. Ingen ide' att hålla på själv.
Krille84
Golf 7 Alltrack -16 Ort: Stockholm
Tor 14 apr 2016 16:37 Svara med citat
hankenstein skrev:
Nej för i helvete! Det kan bleka tyget. Det är väldigt starkt

Mitt råd är att köpa en mindre ångtvätt; http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/stad-och-kladvard/vatrengor ing/angtvattar/angtvatt-802335/

Den typen av maskin har ordnat upp en hel del smuts. På vår familjebil har vi ljus-beige textilklädsel och det räcker att man är i närheten av den för att den ska se ut som efter ett barnkalas.. Autoglym interior shampoo, tvättsvamp/borste och sedan tvätta med ångtvättens textildel gör den i nyskick igen

Precis som med alla andra medel så prövar man självklart innan på ett område som inte exponeras för att se om tyget reagerar negativt.

Jag har aldrig haft problem med det.