Kylfläktarna på min Bora V6 vill inte arbeta.
Har satt ström på dom så vet att det inte är fläktarna i sig som kärvar utan problemet är något annat. Har läst mig till att det är relativt vanligt förekommande men inte hittat något svar som pekar exakt.
Termostat och termostathus skall vara bytt. Jag har själv bytt den trepoliga givaren i nederkant kylare nyligen.
Är det någon här som har en guide på vart jag ska börja felsöka och hur jag går till väga? Behöver jag ex brygga alla tre poler för att utesluta givaren? Klickar i reläet vid ström på två. Hur utesluter jag nyss nämnda relä?
Många frågor men tror och hoppas jag kan få hjälp av er! Börjar bli varmare ute nu och vill helst slippa lösningen med en vippa inne i bilen
Har bilen blivit så varm att de måste gå då?
Om du kör clima på eco så går de inte lika ofta. (behöver inte kyla ner köldmedia) Kör på auto så är de igång ofta.
Så är det på passaten o tror det är lika här.
När jag hade min Golf V6 gick de ofta tyckte jag.
Om du kör clima på eco så går de inte lika ofta. (behöver inte kyla ner köldmedia) Kör på auto så är de igång ofta.
Väljer du eco på kliman så är väl inte ac inkopplad, utan den fungerar som en gammal femtio- sextio, sjuttio, åttiotalsbil förutom att den försöker hålla tempen utan att du öppnar fönster eller vrider på reglage.
Det är endast i 'ac-läge' fläkten går på lågfart, eller om motorn är för varm.
Väljer du eco på kliman så är väl inte ac inkopplad, utan den fungerar som en gammal femtio- sextio, sjuttio, åttiotalsbil förutom att den försöker hålla tempen utan att du öppnar fönster eller vrider på reglage.
Det är endast i 'ac-läge' fläkten går på lågfart, eller om motorn är för varm.
Ja tempmätaren gick mot rött i vintras när bilen stod på tomgång efter en längre färd. Och jag hörde inga fläktar gå.
Ska fläkten gå ofta om jag kör på auto alltså?
Ingen av fläktarna startar när jag bryggar den trepoliga kontakten som styr fläktarna.
El är inte min starka sida. Någon som vet hur man felsöker reläet?
Ledsamt att byta på chans.