Forum - Golf 7 (13-19) - Radiomottagning

jimel
Golf 7 Ort: Strängnäs
Tis 26 apr 2016 13:16 Svara med citat
Har en golf -13, ej kombi och tycker radiomottagningen är kass, har idag haft den inne på felsökning men dom hittar inget fel, är det dålig mottagning i dessa bilar eller är verkstaden kass?
Krille84
Golf 7 Alltrack -16 Ort: Stockholm
Tis 26 apr 2016 14:36 Svara med citat
jimel skrev:
Har en golf -13, ej kombi och tycker radiomottagningen är kass, har idag haft den inne på felsökning men dom hittar inget fel, är det dålig mottagning i dessa bilar eller är verkstaden kass?

Det bästa vore väl om du tog med en tekniker på en kortare tur och förevisar. Jag lyssnar ganska sällan på radio men när jag väl gör det så upplever jag inte mottagningen som dålig. Kan ju bero på vart man rör sig hur bra mottagningen är.

Upplever du felet på alla radiokanaler eller bara en enstaka?
jimel
Tis 26 apr 2016 15:21 Svara med citat
Har bara använt en kanal så kan inte svara på det, dock kört sträckan med ett antal olika bilar dagligen under 15 års tid och aldrig haft såhär dålig mottagning, tom min saab 9-3 kombi som har dålig mottagning var bättre.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tis 26 apr 2016 16:33 Svara med citat
jimel skrev:
Har bara använt en kanal så kan inte svara på det, dock kört sträckan med ett antal olika bilar dagligen under 15 års tid och aldrig haft såhär dålig mottagning, tom min saab 9-3 kombi som har dålig mottagning var bättre.

Har mottagningen varit bra innan i samma bil? Har mottagningen varit kass hela tiden eller bara under en kort period? Testa med andra stationer och se om de är lika kass.
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping
Tis 26 apr 2016 18:37 Svara med citat
Om du har laddare eller annat anslutet till USB- eller ciggpluggsuttagen, prova att koppla ur dem och se om det skillnad
wide
Golf 8 Ort: Uppsala
Ons 27 apr 2016 6:54 Svara med citat
jimel skrev:

Den är nog kass Smile, jag har påpekat samma på min. Men så ska det vara enligt VAG.
Min är inte värdelös, men sämre än andra bilar jag haft..Smile

INSTAGRAM //FaceliftGT//
https://www.instagram.com/faceliftgt/
jimel
Ons 27 apr 2016 7:31 Svara med citat
candyweiss skrev:
Har mottagningen varit bra innan i samma bil? Har mottagningen varit kass hela tiden eller bara under en kort period? Testa med andra stationer och se om de är lika kass.

Har nyligen köpt bilen så vet inte hur det varit innan.

ekf skrev:
Om du har laddare eller annat anslutet till USB- eller ciggpluggsuttagen, prova att koppla ur dem och se om det skillnad

Tack, ska prova.

wide skrev:
Den är nog kass Smile, jag har påpekat samma på min. Men så ska det vara enligt VAG.
Min är inte värdelös, men sämre än andra bilar jag haft..Smile

Känns lugnande iaf Wink
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 27 apr 2016 8:46 Svara med citat
Vad har ni för antenn. Jag har tex ingen på taket, utan min ligger i bakrutan och jag kan inte klaga på min mottagning. Jag lyssnar ändå bara på "småstationerna".
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Ons 27 apr 2016 21:36 Svara med citat
Jag upplever att Golfen har mycket bra mottagning.
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping
Ons 27 apr 2016 21:49 Svara med citat
Jag har också bakruteantenn. Min bil är tillverkad i feb -13 och hade initialt problem, lämnade in den hos wv-handlaren i stan som inte hittade några fel, men då jag läst att en mjukvaruuppgradering kunde lösa felet så insisterade jag på att de skulle göra en sådan, efter det har jag inget att klaga på vad gäller radion...
(Jag hade även en billig kina-ciggplugg-till-usb-omvandlare som installerades någon gång under resans gång, Den lekte störsändare i bilen, men när den togs bort så har jag inte upplevt dålig mottagning alls)
jimel
Tor 28 apr 2016 7:16 Svara med citat
Inget verkar hjälpa, får nog leva med detta.
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Tor 28 apr 2016 18:53 Svara med citat
jimel skrev:

Vet inte hur det är med radioapparaterna som sitter i Golf VII, men tidigare enheter som har suttit i golf/caddy/transporter, har VW haft minst 3st olika tillverkare av, varav minst en tillverkare hade dålig radiomottagardel, hade en sådan i min gamla Golf V.
Testade att byta till annan tillverkare av samma radio, och mottagning blev mycket bättre.