niina_1991
Golf 2 GTI -85 Ort: Hylte |
| Fre 13 maj 2016 9:01 |
|
Hej! skulle vilja ha lite hjälp!
Mitt bakluckelås har krånglat en del. den vill inte låsa och låsa upp som jag vill. när den väl är låst så går den inte att låsa upp och när den väl är öppen så går den inte att låsa. Centrallåsmotorn är bytt och den fungerar. Även låskistan är bytt till en bättre. de två kontakterna. en som sitter i centralllåsmotorn och en i kistan, vad skickar dom ut för signal och på hur mycket? Är det de som skulle kunna vara orsaken eller är det själva låsdelen som måste bytas? den fungerar inte alls med nyckel men vad jag har för mig så behöver man inte riktigt använda den för att låset ska fungera med centrallåset.
|
|
Lars158
Golf 6 1,6TDI 4M Ort: Luleå |
| Fre 13 maj 2016 17:00 |
|
| Kolla kabelgenomföringarna mellen lucka och kaross. Tycker det å andra sidan borde vara konstant om det är kabelbrott. Men kanske kontakt ibland bara.
|
|
valp2k
Golf 4 2.8 4M/R32/TDI 4M Ort: Piteå |
| Fre 13 maj 2016 17:06 |
|
| Brukar väl vara microbrytaren som ger sig?
|
|
Lars158
Golf 6 1,6TDI 4M Ort: Luleå |
| Fre 13 maj 2016 17:49 |
|
| Valps förslag låter bättre än mitt.
|
|
niina_1991
Golf 2 GTI -85 Ort: Hylte |
| Fre 13 maj 2016 18:10 |
|
| valp2k skrev: | | Brukar väl vara microbrytaren som ger sig? |
Microbrytare, vad menar du med det? så man vet till nästa gång!
Löste problemet tillslut ändå!
var lite snabb efter jag pillat en massa så kåpan som sitter runt där låskistan låser sig var ivägen. Men det var låskistan som var slut på den förra. Får hoppas på att det verkligen var det som var problemet. Annars får jag ta det nästa gång! Tack så mycket för snabbt svar ändå.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|