Pollt
Golf 2 1.6 -88 Ort: Skellefteå |
| Tis 24 maj 2016 18:17 |
|
Som rubriken lyder, hur fixar jag kabelgenomföring till framdörrarna då det inte finns från fabrik? Jag fattar ju att kablarna ska genom gummipluggarna som sitter i kaross och dörr, men finns det att få tag i gummibälgar som skyddar kablarna eller är det bara att jobba krympslang/eltejp och hoppas att det håller?
Känns sådär att ha kablarna fritt hängande i genomföringen..
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tis 24 maj 2016 20:13 |
|
| Pollt skrev: | Som rubriken lyder, hur fixar jag kabelgenomföring till framdörrarna då det inte finns från fabrik? Jag fattar ju att kablarna ska genom gummipluggarna som sitter i kaross och dörr, men finns det att få tag i gummibälgar som skyddar kablarna eller är det bara att jobba krympslang/eltejp och hoppas att det håller?
Känns sådär att ha kablarna fritt hängande i genomföringen.. |
några möjliga vägar
1, besök en bilskrot, kolla runt på lite olika bilar tills du hittar en genomföring du tycker kan passa till din bil. Demontera dessa genomföringar och köp de av skroten, kostar säkert 20 kronor eller så orkar de inte ta betalt.
2, besök en bilskrot, kolla runt lite på olika bilar tills du hittar en genomföring du tycker kan passa din bil. Anteckna regnr, bilmodell, årsmodell etc. Köp sedan nya genomföringar från den tillverkarens reservdelar, ebay eller något annat.
2, skippa bilskrotsdelen, typ sedan sent åttiotal har ALLA bilar genomföring original. Ring en reservdelsansvarig och köp, kolla i förväg upp regnr på någon parkering eller internet då de ibland blir handikappade utan regnr....
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|