Jag har en Golf CL - 85 - som saknar cigarettuttag.
Röker inte och har inget behov av cigarettuttag, men vill kunna koppla in en mobilladdare.
Finns det någon adapter eller annan lösning för att kunna koppla upp sig mot bilens elsystem?
Tack på förhand för info.
Enklast är att knalla in på valfri butik som säljer reservdelar och eftermarknadsdelar, tex meca, bilbutteriks och köpa ett ciggtändarurtag. Sedan monterar du detta i handskfacket eller mittkonsolen och drar lite el till bilen...
Nu kan du välja om du vill att urtaget endast ska vara inkopplat när tändningen är påslagen (och inte riskera att få batteriet urdraget när bilen är parkerad) eller vara inkopplat hela tiden. Det finns med all säkerhet lediga plintar för båda alternativen i din säkringsbox.
Och om du istället vill koppla in 230 laddare så finns det omformare, men brukar bli dyrare.
Sent svar men ändå. Hade samma fundering. När jag ändå var tvungen att byta ut bilstereon på min Golf 2 så passade jag på att köpa en med USB uttag och vips så kunde jag ladda min mobil och lyssna på musik från den till på köpet.
Sent svar men ändå. Hade samma fundering. När jag ändå var tvungen att byta ut bilstereon på min Golf 2 så passade jag på att köpa en med USB uttag och vips så kunde jag ladda min mobil och lyssna på musik från den till på köpet.
/Ored
Fast de flesta har bara 500mA, medans en mobilladdare som du kopplar in i cigguttaget kan ha upp till 2000mA, använder du GPS eller fartkameravarnare när du kör så är det stor risk att inte 500mA inte räcker för att ladda mobilen (den drar mer än vad laddaren ger).