Hannas_Golf
Golf 2 cl 1985 Ort: Malmö |
| Lör 02 jul 2016 10:16 |
|
Nu har det hänt lite väl mycket på senaste tid så jag har lite svårt att tänk mig att det inte hör ihop på ngt sätt, jag har försökt att söka här men inte hittat något som motsvarar.
det började egentligen med en blinkande templampa i våras, då böt jag givaren så var det fixat. sen var det dags för besiktning och jag fick en tvåa på förgasarfoten, så böt jag den med. men sen efter två dagar så blev den plötsligt väldigt hoppig på låga varv, hackade även i höga hastigheter och dog vid korsningar, samtidigt som dethär så började även templampan att blinka igen.
bilen blir bättre när den är varmkörd men kräver alltså choke typ 20 min även riktigt varma sommardagar för att inte hacka och dö.
jag bytte för några dagar sedan rotor/fördelare, kollade tjuvluft, körde förgasarrengöring-spray, kollat förgasarsäkringen. jag fick dessutom hjälp av en kompis förälder att ställa upp tändningen lite (vrida på fördelaren) men det tror jag inte gjorde någon skillnad förrutom att den ligger lite väl högt i varv.
så igår bytte jag tempgivaren igen eftersom det blinkade, men då slutade inte blinket plus att jag la märke till att den går upp i temp nästan till max. fläkten går inte igång och provar jag att brygga kontakten så går fläkten fint.
---------
idag hade jag tänkt sticka och köpa en givare till fläkten men alla domhär felen gör mig ganska osäker på om det egentligen är något annat som jag bara inte fattar, givaren kostar ju ändå typ 400
hjälp!?
|
|
Hannas_Golf
Golf 2 cl 1985 Ort: Malmö |
| Lör 16 jul 2016 22:03 |
|
För framtida läsare verkar det bero på flera olika problem som mysigt nog sammanfallit.
tomgången är nu perfekt med nya stift och kablar. jävla skitgrej att inte underhålla tidigare, bajs.
nya givare av lite olika slag borde ordna blink, temp och fläkt..
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|