Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
| Lör 09 jul 2016 18:46 |
|
Var väl lite smått tvungen att sätta dit en halvljuslampa då den var trasig.
Körde "plocka ner stötfångaren" varianten. Stötte på patrull med strålkastarspolningen. Eftersom de funkar under tryck, spruta de rätt friskt överallt när jag tog isär dem. (samt att hela behållaren med spolarvätska rann ut).
Så hur tacklar man problemet med spolarmunstyckena? I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Grandell79
Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby |
| Lör 09 jul 2016 22:18 |
|
| Om du redan plockat ner de är de ju bara o byta lampa o plocka ihop igen.. När jag gjorde de sist så klantade jag mig när jag tog isär slangen så jag fick spolarvätska i båda ögonen... Inte så skönt..
|
|
Petta
| Lör 09 jul 2016 22:25 |
|
Jo tack ja vet spolarvätska smakar beskt. Hade inte alla lampor hemma, så de blev bara den som var akut. I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Sön 10 jul 2016 3:34 |
|
| Petta skrev: | Var väl lite smått tvungen att sätta dit en halvljuslampa då den var trasig.
Körde "plocka ner stötfångaren" varianten. Stötte på patrull med strålkastarspolningen. Eftersom de funkar under tryck, spruta de rätt friskt överallt när jag tog isär dem. (samt att hela behållaren med spolarvätska rann ut).
Så hur tacklar man problemet med spolarmunstyckena? |
Låt bli att ta bort hela stötfångaren
Om du nu verkligen måste ta bort hela strålkastarenheten ifrån bilen (bör väl gå att byta lampa genom att ta bort luftburk etc istället) så lyft av stötfångaren lite, lirka ut strålkastarenheten.
Eller om du ändå lossar, plugga slangen så rinner inte allting ut.
Lite tänkande eller köpa en mekmanual och läsa kan snabbt löna sig.
|
|
Petta
| Sön 10 jul 2016 9:10 |
|
| r o l l e skrev: | Låt bli att ta bort hela stötfångaren
Om du nu verkligen måste ta bort hela strålkastarenheten ifrån bilen (bör väl gå att byta lampa genom att ta bort luftburk etc istället) så lyft av stötfångaren lite, lirka ut strålkastarenheten.
Eller om du ändå lossar, plugga slangen så rinner inte allting ut.
Lite tänkande eller köpa en mekmanual och läsa kan snabbt löna sig. |
Hade inte varit för spolarmunstyckena hade de varit tämligen enkelt.
Men visst, de går väl att riva batteriet, spolartanken. Då möjligen finns de plats att eventuellt lirka in fingrarna och byta lampa I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
mawe
Golf 7 GTD Ort: Malmö |
| Tis 12 jul 2016 9:57 |
|
Förstår inte problemet. Dra upp spolarmunstycket och dra flärparna till sidan så behöver du inte pilla på spolartanken. Tar 5 sekunder att plocka av de!
https://m.youtube.com/watch?v=MUIZqFt7IW4
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
| Tor 21 jul 2016 8:34 |
|
Hur plockar man av främre stötfångaren för att byta halvljus lampa på höger sida?
Den vänstra är lätt med stötfångaren på plats om man tar av batteriet men den högra lyckas jag inte med.
|
|
mawe
Golf 7 GTD Ort: Malmö |
| Tor 21 jul 2016 10:04 |
|
| Sök på Youtube. Finns en massa videos som visar vilka skruvar man ska ha av. Sök på engelska för att få bättre träffar. Tar 15 min att plocka av den sen!
|
|
Petta
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
| Lör 23 jul 2016 20:44 |
|
| Petta skrev: | | http://uk-mkivs.net/topic/8246-how-to-remove-the-front-bumper-not-scar y-at-all/ |
Tack!
Ska försöka med detta, har en bil som äter halvljuslampor.
|
|
Petta
| Sön 24 jul 2016 6:52 |
|
| maxmsm skrev: | Tack!
Ska försöka med detta, har en bil som äter halvljuslampor. |
Skit enkelt! Hade aldrig gjort de innan. Dock tog jag aldrig bort grillen, utan tejpade upp den. Å nu när jag vet hur man fdår bort spolarmunstyckena går de ännu smidigare I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|