Forum - Golf 7 (13-19) - Knarrande från höger sida av bilen vid start.

kinjinte
Golf 7 SC 150GT R-line -17 Ort: Göteborg
Lör 30 jul 2016 12:16 Svara med citat
Hej!

Har en två månader gammal VW golf SC 1,4GT TSI R-line. Vid start har den börjat "knarra" på högersidan av kupén. Det går över efter några minuters körning, men har någon några tankar om vD det kan bero på?
Krille84
Golf 7 Alltrack -16 Ort: Stockholm
Lör 30 jul 2016 18:13 Svara med citat
Vart mer specifikt knarrar det? Är det på in eller utsidan av bilen? Fram, mittre delen eller baktill?
kinjinte
Lör 30 jul 2016 22:45 Svara med citat
Krille84 skrev:
Vart mer specifikt knarrar det? Är det på in eller utsidan av bilen? Fram, mittre delen eller baktill?

Det låter som det kommer från mellan främre och bakre passagerardörren. Det låter bara vid låg hastighet och när bilen svänger.
Krille84
Lör 30 jul 2016 23:05 Svara med citat
kinjinte skrev:
Det låter som det kommer från mellan främre och bakre passagerardörren. Det låter bara vid låg hastighet och när bilen svänger.

Kanske dum fråga, men låter det även när någon sitter i passagerarsätet fram? Tänkte att det kanske är bilbältet som låter..
kinjinte
Lör 30 jul 2016 23:42 Svara med citat
Det verkar komma från passagerardörrens ruta då det bara hörs när rutan är uppvevad.
Krille84
Sön 31 jul 2016 14:20 Svara med citat
kinjinte skrev:
Det verkar komma från passagerardörrens ruta då det bara hörs när rutan är uppvevad.

Pk tillbaka till handlaren och be dom fixa vad det än kan vara tycker jag. En ny bil ska ju inte knarra.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 31 jul 2016 16:55 Svara med citat
Krille84 skrev:
Pk tillbaka till handlaren och be dom fixa vad det än kan vara tycker jag. En ny bil ska ju inte knarra.

Håller med, bara direkt till handlaren. Många frågor här som är rena garantiärenden eller åtgärder.
Men sen är det iofs bra att få veta hur det gick Regular Smiley
Vette
Golf 7 SC 1,4 TGI-16 Ort: Karlstad
Lör 06 aug 2016 8:28 Svara med citat
kinjinte skrev:
Hej!

Har en två månader gammal VW golf SC 1,4GT TSI R-line. Vid start har den börjat "knarra" på högersidan av kupén. Det går över efter några minuters körning, men har någon några tankar om vD det kan bero på?

Min knarrar från samtliga dörrar i låg fart, i gupp och när man svänger, detta började samtidigt med att det blev varmare ute. I mitt fall tror jag det om dörrlisterna, ska köpa något medel för att testa med eller om jag ska
kolla med verkstaden först, bilen är ju inte ett år ens.
kinjinte
Fre 07 okt 2016 23:45 Svara med citat
Uppdatering: lämnade in bilen till Återförsäljaren som putsade upp i dörrkarmarna. Det blev lite böttre i någon dag men sen kom det tillbaka. Lika bra att ta saken i egna händer tänkte jag och åkte till mekonomen ochköptecett siliconstift. Hokus-pokus, problemet löst och inte hört något mer sedan dess...
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Lör 08 okt 2016 0:08 Svara med citat
kinjinte skrev:
Uppdatering: lämnade in bilen till Återförsäljaren som putsade upp i dörrkarmarna. Det blev lite böttre i någon dag men sen kom det tillbaka. Lika bra att ta saken i egna händer tänkte jag och åkte till mekonomen ochköptecett siliconstift. Hokus-pokus, problemet löst och inte hört något mer sedan dess...
Thumbs up Siliconstift eller spray har gjort underverk på många bilar jag haft.