kinjinte
Golf 7 SC 150GT R-line -17 Ort: Göteborg |
| Lör 30 jul 2016 12:16 |
|
Hej!
Har en två månader gammal VW golf SC 1,4GT TSI R-line. Vid start har den börjat "knarra" på högersidan av kupén. Det går över efter några minuters körning, men har någon några tankar om vD det kan bero på?
|
|
Krille84
Golf 7 Alltrack -16 Ort: Stockholm |
| Lör 30 jul 2016 18:13 |
|
| Vart mer specifikt knarrar det? Är det på in eller utsidan av bilen? Fram, mittre delen eller baktill?
|
|
kinjinte
| Lör 30 jul 2016 22:45 |
|
| Krille84 skrev: | | Vart mer specifikt knarrar det? Är det på in eller utsidan av bilen? Fram, mittre delen eller baktill? |
Det låter som det kommer från mellan främre och bakre passagerardörren. Det låter bara vid låg hastighet och när bilen svänger.
|
|
Krille84
| Lör 30 jul 2016 23:05 |
|
| kinjinte skrev: | | Det låter som det kommer från mellan främre och bakre passagerardörren. Det låter bara vid låg hastighet och när bilen svänger. |
Kanske dum fråga, men låter det även när någon sitter i passagerarsätet fram? Tänkte att det kanske är bilbältet som låter..
|
|
kinjinte
| Lör 30 jul 2016 23:42 |
|
| Det verkar komma från passagerardörrens ruta då det bara hörs när rutan är uppvevad.
|
|
Krille84
| Sön 31 jul 2016 14:20 |
|
| kinjinte skrev: | | Det verkar komma från passagerardörrens ruta då det bara hörs när rutan är uppvevad. |
Pk tillbaka till handlaren och be dom fixa vad det än kan vara tycker jag. En ny bil ska ju inte knarra.
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Sön 31 jul 2016 16:55 |
|
| Krille84 skrev: | | Pk tillbaka till handlaren och be dom fixa vad det än kan vara tycker jag. En ny bil ska ju inte knarra. |
Håller med, bara direkt till handlaren. Många frågor här som är rena garantiärenden eller åtgärder.
Men sen är det iofs bra att få veta hur det gick
|
|
Vette
Golf 7 SC 1,4 TGI-16 Ort: Karlstad |
| Lör 06 aug 2016 8:28 |
|
| kinjinte skrev: | Hej!
Har en två månader gammal VW golf SC 1,4GT TSI R-line. Vid start har den börjat "knarra" på högersidan av kupén. Det går över efter några minuters körning, men har någon några tankar om vD det kan bero på? |
Min knarrar från samtliga dörrar i låg fart, i gupp och när man svänger, detta började samtidigt med att det blev varmare ute. I mitt fall tror jag det om dörrlisterna, ska köpa något medel för att testa med eller om jag ska
kolla med verkstaden först, bilen är ju inte ett år ens.
|
|
kinjinte
| Fre 07 okt 2016 23:45 |
|
| Uppdatering: lämnade in bilen till Återförsäljaren som putsade upp i dörrkarmarna. Det blev lite böttre i någon dag men sen kom det tillbaka. Lika bra att ta saken i egna händer tänkte jag och åkte till mekonomen ochköptecett siliconstift. Hokus-pokus, problemet löst och inte hört något mer sedan dess...
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Lör 08 okt 2016 0:08 |
|
| kinjinte skrev: | | Uppdatering: lämnade in bilen till Återförsäljaren som putsade upp i dörrkarmarna. Det blev lite böttre i någon dag men sen kom det tillbaka. Lika bra att ta saken i egna händer tänkte jag och åkte till mekonomen ochköptecett siliconstift. Hokus-pokus, problemet löst och inte hört något mer sedan dess... | Siliconstift eller spray har gjort underverk på många bilar jag haft.
|
|