Forum - Golf 7 (13-19) - Eftermontering av LED bakljus

Unor92
Golf 7 GT 150 DSG7 R-line Ort: Göteborg
Tis 03 maj 2016 16:25 Svara med citat
Tjena, va inne o kollade runt hos eftermontera.se så såg jag att dom har fått in led bakljus till golf mk7 2015/2016

''Komplett kit för eftermontering av Golf 7 original LED baklyktor. Innehåller allt som krävs för att lyckas med eftermontering av original LED bakljus i din Volkswagen Golf MK7 2013 - 2016.''

är det någon som funderar på att beställa elr har redan gjort det? Jag vill så beställa men frågan är ju om det kommer fungera med det kablaget jag redan har för vet att folk över hos golfmk7.com snackade om att man behöver adapter och sånt för att få blinkersen att fungera.... och enligt VW måste man byta hela kablaget fram till handskfacket sedan koda dom för att få dom att fungera, blir ju lite fundersam vem som ljuger igentigen

http://www.eftermontera.se/volkswagen/122-led-bakljus-mk7.html
färskingen
Golf 7 tsi .12 Ort: Uppsala
Sön 16 okt 2016 12:36 Svara med citat
Hej
Var inne hos möller i Uppsala. De har orginalen för MK7 som kostar mindre än den i din länk och enligt de det ska fungera med alla Mk7 plug and play.
Mvh Kim
Sköldan
Golf 7 1,2 tsi-14 Ort: Linköping
Sön 16 okt 2016 12:40 Svara med citat
Tja!
Jag va inne på engströms o fråga efter dessa bakljus, dom skulle ha ca 10k för dom kompletta samt att inkodningen skulle kosta. Då får man åka till Uppsala om man ska köpa dom då ;D
färskingen
Golf 7 tsi .12 Ort: Uppsala
Mån 17 okt 2016 1:13 Svara med citat
Sköldan skrev:
Tja!
Jag va inne på engströms o fråga efter dessa bakljus, dom skulle ha ca 10k för dom kompletta samt att inkodningen skulle kosta. Då får man åka till Uppsala om man ska köpa dom då ;D

Hej
Enligt Gustav på Möller reservdelar i Uppsala det behövs ingen inkodning och moteringen är ganska enkelet finns bra film på Youtube. Ring till Möller i Uppsala be att prata med Gustav i reservdel disken.
Mvh Kim
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång
Mån 17 okt 2016 8:12 Svara med citat
Man behöver dra en kabel mellan bakluckans bakljus på varje sida ned mot respektive bakljus som sitter "på bilen", detta för att få blinkers I bakluckedelen att fungera.
Man behöver egentligen även dra fram kablage från bakljus till styrbox för att få till så att de LED som sitter längst ut I vita blinkers-raden ska lysa rött för bakljus samt blinka orange när man blinkar. Men, för detta finns även ett annat fix där man kan bygla två stift I bakljuset för att få till denna funktion.

Ingen kodning behövdes I mitt fall Smile