Forum - Golf 7 (13-19) - Någon mer med oljeläckage från växellådan?

D.a.n.i.e.l
Golf 8 GTI Ort: Tidaholm
Mån 24 okt 2016 21:31 Svara med citat
Hej alla!

Har en 2015 1,2tsi med manuell låda, som har gått 4200 mil. Idag var den inne på verkstaden för inspektionsservice och man upptäckte läckande packbox växellåda, som såklart måste åtgärdas.
Den är uttagen Juli 2014, så garantin är givetvis utgången.
Känns riktigt riktigt dassigt...

Någon mer som varit ute för detta, dvs är det ett förekommande problem?
Vore intressant att veta om inte annat.

Ha de gött!

Senast ändrad Mån 24 okt 2016 22:44, ändrad totalt 1 gång
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Mån 24 okt 2016 22:01 Svara med citat
Juli 2015 - Det är ju bara 15 månader sedan. Du har 24 mån garanti. I övrigt känner jag inte om det förekommer oljeläckage på man 1.2 tsi.

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
D.a.n.i.e.l
Mån 24 okt 2016 22:43 Svara med citat
Nä skrev fel... 2014 var det givetvis...
Krille84
Golf 7 Alltrack -16 Ort: Stockholm
Mån 24 okt 2016 23:06 Svara med citat
Det här är en anledning till att jag går ifrån VW. Att dom ens orkar bråka när garantin gick ut för tre månader sedan..

Leta upp liknande fel andra har haft och försök få det till fabrikationsfel = reklamationsrätt är mitt råd.
D.a.n.i.e.l
Tis 25 okt 2016 8:48 Svara med citat
Japp, lite av anledningen till frågan här, att samla på sig lite kring detta. De skulle kolla om det gick att få till något goodwill-aktigt fick jag en uppfattning om, men om överhuvudtaget möjligt troligtvis inte hela reparationen.
Tips för den som trots allt vill köra VW, köp till anslutningsgaranti!
En Golf och en Polo i stallet, Golfen står på tur att bytas. VW igen njaaaa..... Har ju varit en del andra småfel också varav vissa åtgärdade för stunden för att åtrkomma och vissa som ej har blivit åtgärdade alls. I runda slängar är det nog 10 gånger på verkstan för garantiärenden. Förvisso kostnadsfria, men resor, förlorad arbetstid/fritid och irritationen det skapar...
Polon har bara varit inne en gång men då hittades inte felet så det kvarstår. Har dykt upp ett annat också men orkar inte... väntar till servicen med det helt enkelt. Den har vi anslutningsgaranti på!
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tis 25 okt 2016 9:20 Svara med citat
Krille84 skrev:
Det här är en anledning till att jag går ifrån VW. Att dom ens orkar bråka när garantin gick ut för tre månader sedan..

Leta upp liknande fel andra har haft och försök få det till fabrikationsfel = reklamationsrätt är mitt råd.

Håller med dig, jävla skandal att ett sådant kvalitetsmärke bara lämnar två års garanti. Du ska veta att jag retat mig på det länge och även funderat på att byta till andra märken. Tyvärr gillar jag VW´s bilar för mycket.
Iofs så har väl Volvo också endast två år, men är kanske lättare att ha att göra med vid goodwill?

D.a.n.i.e.l skrev:
Tips för den som trots allt vill köra VW, köp till anslutningsgaranti!

Jag vägrar att betala extra för något som så många andra märken har utan extra kostnad.
GTIR
Golf 7 R - 17 Ort: Trollhättan
Tis 25 okt 2016 22:59 Svara med citat
Vilka har mer än två år? Skoda har tre vet jag.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 26 okt 2016 10:24 Svara med citat
GTIR skrev:
Vilka har mer än två år? Skoda har tre vet jag.

Mazda, Kia, Hyundai, finns säkert fler.
Krille84
Ons 26 okt 2016 17:50 Svara med citat
Dubbelpost

Senast ändrad Ons 26 okt 2016 17:53, ändrad totalt 1 gång
Krille84
Ons 26 okt 2016 17:51 Svara med citat
Även Honda, Mitsubishi, Peugeot, och Seat (om man finansierar via Seat finans)