Forum - Golf 7 (13-19) - Vw golf 1.4 tsi 150 gt r line limo info

besii
Passat 7 2,0 tdi bmt Ort: Helsingborg
Lör 08 okt 2016 8:32 Svara med citat
Hej alla glada. Vi är i behov av en extra bil utöver Passaten och har fastnat lite för golf mk7 1.4 tsi dsg7 150 gt limo
Den lokala VW handlaren har ingen inne för provkörning så jag tänkte passa på att ställa några frågor som jag hoppas på svar på

Hur är motorn jämfört med tidigare, rem på dom med tanke på kedja problemen?
Bränsleförbrukning o kraft?
Komforten med sportchassi?
DSG7 någon som upplever problem?
Utrymme för en barnvagn?

tacksam för svar Laughing
Pops
Ingen VW Ort: Malmö
Lör 08 okt 2016 10:07 Svara med citat
besii skrev:
Hej alla glada. Vi är i behov av en extra bil utöver Passaten och har fastnat lite för golf mk7 1.4 tsi dsg7 150 gt limo
Den lokala VW handlaren har ingen inne för provkörning så jag tänkte passa på att ställa några frågor som jag hoppas på svar på

Utrymme för en barnvagn?

Bara positiva svar hela vägen!

Kör min på ca 0,57- 0,58/mil, har en 2015 med 140 hästar och har aldrig saknat en häst hittills.
Sportchassit är inte speciellt hårt satt utan går väldigt komfortabelt även med 17" hjul och väghållning och styrning är av högsta klass.
Inga problem med DSG, verkar funka utmärkt sedan uppdateringen 2012.
Inga problem med barnvagn speciellt inte eftersom lastgolvet kan sänkas ca 1 dm.

Har haft min i snart 2 år och är fortfarande lika imponerad av hur bra allt funkar. De gånger man av olika anledningar kör andra bilar blir man påmind om hur bortskämd man är i golfen.
golfers
Golf 7 GT -14 Ort: Sala
Lör 08 okt 2016 12:34 Svara med citat
Igår började en bekant få problem med sin dsglåda och det verkar vara svårt att få hjälp av vw.

Jag själv valde en manuell låda och det känns bra i efterhand.
besii
Lör 08 okt 2016 12:36 Svara med citat
Pops skrev:
Bara positiva svar hela vägen!

Kör min på ca 0,57- 0,58/mil, har en 2015 med 140 hästar och har aldrig saknat en häst hittills.
Sportchassit är inte speciellt hårt satt utan går väldigt komfortabelt även med 17" hjul och väghållning och styrning är av högsta klass.
Inga problem med DSG, verkar funka utmärkt sedan uppdateringen 2012.
Inga problem med barnvagn speciellt inte eftersom lastgolvet kan sänkas ca 1 dm.

Har haft min i snart 2 år och är fortfarande lika imponerad av hur bra allt funkar. De gånger man av olika anledningar kör andra bilar blir man påmind om hur bortskämd man är i golfen.

Hur mycket har du hunnit köra? Thumbs up
kinjinte
Golf 7 SC 150GT R-line -17 Ort: Göteborg
Lör 08 okt 2016 17:45 Svara med citat
besii skrev:

Utrymme för en barnvagn?

Bild

Kör VW Golf SC 1.4 TSI 150 GT. Manuell låda.
Motorn och kraften känns väl avvägd för en så pass lätt bil.
Har kört bilen i 4-5 månader och den drar runt 0,6 än så länge.
Sportchassit känns lite hårt ibland, men det beror lite på däcktrycket och om det är stads eller landsvägskörning.
Barnvagnen går precis in på längden. (En britax smile 2)
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Lör 08 okt 2016 18:16 Svara med citat
Det går in en stor Emmaljunga vagn utan problem även i en 4motion golf. Går även in en dubbelvagn (iaf av märke Basson duo) i bägge fall måste bakhjulen bort från chassit.

DSG7 SKA vara problemfri. Jag säger SKA eftersom min nya Tiguan med dsg är på verkstad för tredje gången på en månad...
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå
Lör 08 okt 2016 19:45 Svara med citat
Tiguanens DSG7 är en helt annan låda., jag har haft min sedan maj -13, inga som helst problem, varken med DSG.n eller nåt annat.
besii
Lör 08 okt 2016 20:58 Svara med citat
Mranderz skrev:
Det går in en stor Emmaljunga vagn utan problem även i en 4motion golf. Går även in en dubbelvagn (iaf av märke Basson duo) i bägge fall måste bakhjulen bort från chassit.

DSG7 SKA vara problemfri. Jag säger SKA eftersom min nya Tiguan med dsg är på verkstad för tredje gången på en månad...

Är mer intresserad av limo då vi redan har en stor bil Thumbs up
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Lör 08 okt 2016 21:07 Svara med citat
Underförstått, golf är större än man tror. "Limo" eller inte Dancing
Pops
Ingen VW Ort: Malmö
Lör 08 okt 2016 21:47 Svara med citat
besii skrev:
Hur mycket har du hunnit köra? Thumbs up

Närmar sig 6000 mil.
Morina
Golf 7 1.4 TSI GT -14 Ort: Alingsås
Tis 11 okt 2016 18:29 Svara med citat
Jag får in en bugaboo donkey dubbelvagn sjukt! Min blir 3år snart och manuell låda dock och har dragit runt 0.6 hela tiden.
besii
Mån 24 okt 2016 10:19 Svara med citat
Beställningen är gjord och hoppas på att den kommer under v.46 men helst innan Smile