FRS05
Golf 6 1.6TDI - 12 Ort: Hylte |
| Mån 31 okt 2016 17:13 |
|
| Min bilförsäkring går snart ut, finns det något "bra" bolag som jag har missat som är billiga/bra? Funderar göra en slagning på compricer eller liknande men då har man ju en telefonförsäljare garanterat efter sig i en evighet. Kör idag villaägarnas försäkring som har varit överlägsen billigast för min del. Nu har de dock höjt premien en del år två men vad jag hittar så finns det inte så mycket billigare. Har testat aktsam, moderna försäkringar, dina, vardia, gjenside(vilket villaägarna går igenom) och de stora drakarna.
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Mån 31 okt 2016 21:31 |
|
| FRS05 skrev: | | Min bilförsäkring går snart ut, finns det något "bra" bolag som jag har missat som är billiga/bra? Funderar göra en slagning på compricer eller liknande men då har man ju en telefonförsäljare garanterat efter sig i en evighet. Kör idag villaägarnas försäkring som har varit överlägsen billigast för min del. Nu har de dock höjt premien en del år två men vad jag hittar så finns det inte så mycket billigare. Har testat aktsam, moderna försäkringar, dina, vardia, gjenside(vilket villaägarna går igenom) och de stora drakarna. |
motormännen har också vettiga priser på försäkring
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Tis 01 nov 2016 9:58 |
|
| FRS05 skrev: | | Min bilförsäkring går snart ut, finns det något "bra" bolag som jag har missat som är billiga/bra? Funderar göra en slagning på compricer eller liknande men då har man ju en telefonförsäljare garanterat efter sig i en evighet. Kör idag villaägarnas försäkring som har varit överlägsen billigast för min del. Nu har de dock höjt premien en del år två men vad jag hittar så finns det inte så mycket billigare. Har testat aktsam, moderna försäkringar, dina, vardia, gjenside(vilket villaägarna går igenom) och de stora drakarna. |
Det är nästan omöjligt att jämföra, då det är så olika villkor, så vill nog försäkringsbolagen ha det.
Sen är det väldigt inviduellt, tex ålder, var i landet man bor, var bilen parkeras mm.
För mig så har oftast Lf haft bäst pris, har du dina försäkringar, bank och sparande där så får man 25% rabatt.
Ofta blir det nog bättre pris om man har alla försäkringar i samma bolag oavsett vilket bolag.
|
|
irbanur
Passat 6 CC Ort: Sundsvall |
| Tis 01 nov 2016 11:46 |
|
VAG's egna har lite bättre villkor än de flesta andra, bla motorskadeförsäkring upp till 15000 mil istället för 10-12000. Så det kan vara värt att kolla på det, iallafall om bilen börjar närma sig 10000 mil. Bildyslektiker, men jag kan googla.
|
|
FRS05
Golf 6 1.6TDI - 12 Ort: Hylte |
| Tis 01 nov 2016 12:20 |
|
| Jag nöjer mig nog med villaägarna som jag har nu. Kollat lite mer och mitt pris på 6200 är svårt att slå med mina förutsättningar. Har även här motorskadeförsäkring upp till 15000mil där. Fast nu började jag serva bilen själv vid 12000mil så den kanske jag inte har så mycket för ändå.
|
|
Franzke
Golf 7 Alltrack TSI -17 Ort: Söderhamn |
| Ons 02 nov 2016 10:20 |
|
Hej.
För mig och de i min familj som jag hjälpt är Dina försäkringar billigast varje gång man jämför, har bra villkor också tycker jag.
|
|