FRS05
Golf 6 1.6TDI - 12 Ort: Hylte |
| Mån 31 okt 2016 17:03 |
|
| Satt lite och kollade på youtube igår och såg att oljetrågen/pluggen på golf7 verkar vara gjorde i plast. Är alla tråg till VW´s bilar i plast numera? Först tyckte jag det var väldigt konstigt men när man läser om det och ser fördelarna så förstår jag varför de gör så. Men jag kan tycka det verkar lite konstigt med ett tråg i plast. Det borde gå sönder väldigt lätt om man är ute på exempelvis en skogsväg och råkar köra i någon sten eller liknande. Själv är jag ute en del på lite konstiga skogsvägar men som tur är så har jag ett tråg i metall på min golf6. Vad säger ni om det här? Bra eller anus med tråg i plast?
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Mån 31 okt 2016 17:07 |
|
| FRS05 skrev: | | Satt lite och kollade på youtube igår och såg att oljetrågen/pluggen på golf7 verkar vara gjorde i plast. Är alla tråg till VW´s bilar i plast numera? Först tyckte jag det var väldigt konstigt men när man läser om det och ser fördelarna så förstår jag varför de gör så. Men jag kan tycka det verkar lite konstigt med ett tråg i plast. Det borde gå sönder väldigt lätt om man är ute på exempelvis en skogsväg och råkar köra i någon sten eller liknande. Själv är jag ute en del på lite konstiga skogsvägar men som tur är så har jag ett tråg i metall på min golf6. Vad säger ni om det här? Bra eller anus med tråg i plast? |
Inte en aning faktiskt. Det enda jag vet är att det finns plaster som är starkare än metall.
|
|
Krille84
Golf 7 Alltrack -16 Ort: Stockholm |
| Mån 31 okt 2016 22:01 |
|
Oljetråg i plast är nog inte speciellt ovanligt. Vet flertalet bilmärken som har det. Inte mer konstigt egentligen än en bränsletank i plast, vilket i stort sett alla bilar har.
Som sagt så betyder inte plast per automatik att plast är ömtåligt. Det finns seg plast som står emot mycket stryk. desdutom rostar det inte. Och är betydligt billigare än rostfri aluminium.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|