Forum - Golf 7 (13-19) - Akta er för VW Möndal

Unor92
Golf 7 GT 150 DSG7 R-line Ort: Göteborg
Tis 04 okt 2016 23:35 Svara med citat
Bilen var inne för service någon program uppdatering, Så har teknikern repat höger fram fälg, lyckat! Är så trött på Volkswagen möndals personal vart kan jag gå vidare med detta förutom att ta kontakt med verkstadschefen som även han är ute och cyklar? Finns det nån fack om bud eller liknande som kan ta tag i detta. För jag har råkat ut för flera problem med dom listan är rejält...[/img]
golfers
Golf 7 GT -14 Ort: Sala
Tis 04 okt 2016 23:51 Svara med citat
Allmänna reklamationsnämnden - ARN, kanske?
Sebastian
Golf 7 R Ort: Ystad
Tor 06 okt 2016 22:02 Svara med citat
Första steget är väl att kontakta VW centralt? 08-120 810 80.
surfbird
Golf 7 tsi 1.2 Ort: Strömstad
Sön 16 okt 2016 21:19 Svara med citat
You have been VW'd Smile
Bara att beklaga.

Du har inte en chans, lika bra att lägga ned, du kommer bara bli på dåligt humör.

Har haft en liknande skada, syntes mycket väl att de sluntit med en sliprondell, men jag hade inga bevis att sätta mot. Hade hunnit hem med bilen innan jag upptäckte det.

Nej mitt tips om man absolut måste lämna bilen till en vw-handlare (vilket jag inte gör längre), är att filma bilen noga med mobilen precis innan man lämnar in den, gärna med personal i bild. Sen filmar man den innan man flyttar den vid hämtning. Se till o lämna in bilen nytvättad, annars skyller de på det.

Det är tyvärr väldigt svårt att se repor vid första anblick, iaf har jag det. Därför är det väldigt viktigt att man filmar även vid hämtning. För repor, det blir det hos vw, var så säker.

Rekomenderar samma procedur med hyrbilar. Tar max nån minut, väl värt pengarna, speciellt när det gäller vw

Så mitt förslag är - köp en ny fälg o glöm det så fort som möjligt.
GTIR
Golf 7 R - 17 Ort: Trollhättan
Fre 21 okt 2016 1:20 Svara med citat
Har aldrig varit ute för det. Däremot vet jag en som upptäckte en skada, ringde in och fick det åtgärdat. Tog ett tag men inga problem. Krånglar de ringer du VW centralt.
Lasselasse
Tiguan 2,0TDI Ort: Göteborg
Lör 05 nov 2016 20:04 Svara med citat
Jag skrev nyligen detta i en annan tråd.
Vi har haft Volkswagen i familjen under en längre tid och alltid varit nöjda. Service har genomförts på "dinBil" i Mölndal. Läser lite tit som tät om folk som är missnöjda där vilket fick mig lite fundersam... Lämnade in bilen för service och tänkte att jag i efterhand skulle kontrollera.
Det som de skulle bytas.
GOLF Variant 2014 10000 mil.

Kupefilter
Luftfilter
Olja+filter
Bromsvätska
Byten av xenonlampor
Kontrol/reparation av reglage för utfällning av dragkrok.

Jag gjorde markeringar på de olika delar som gick för att kunna kontrollera efteråt.
Resultat:
Kupefilter - EJ BYTT
Luftfilter - BYTT
Olja+filter - BYTT
Bromsvätska - Endast bytt i behållaren (man hade inte ens brytt sig om resten)
Byten av xenonlampor - BYTT
Kontrol/reparation av reglage för utfällning av dragkrok. LAGAT

I övrigt är jag inte alla nöjd med dem. Kanske bara är jag men det känns som jag endast är intressant i läget då det handlar inatt köpa ny bil.
GTIR
Golf 7 R - 17 Ort: Trollhättan
Lör 05 nov 2016 22:56 Svara med citat
10000 mil är ett märkligt intervall. Vad skulle egentligen göras? Är det inte 6000 mil på kupéfilter? Hur vet du att det endast bytts vätska i behållaren? I min värld är det lättare att suga bromsvätska genom systemet än byta för att slippa felkod
Lasselasse
Tiguan 2,0TDI Ort: Göteborg
Sön 06 nov 2016 10:15 Svara med citat
Jag byter olja filter var 2000 mil så det vara helt enkelt dags.
Bromsvätskan byter jag vart vart annat år eller fem tusen mil. Jag sparade lite från behållaren innan jag lämna in bilen. Når jag senare kontrollerar vätskan i andra ändan så är den samma färg som den jag sparade innan. Vätskan i behållaren är klar och fräsch.
Det som skulle göras var precis vad ja skrev i tråden.
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås
Sön 06 nov 2016 14:16 Svara med citat
GTIR skrev:
10000 mil är ett märkligt intervall. Vad skulle egentligen göras? Är det inte 6000 mil på kupéfilter? Hur vet du att det endast bytts vätska i behållaren? I min värld är det lättare att suga bromsvätska genom systemet än byta för att slippa felkod

Nu byter man ju inte bromsvätska för bytandes skull utan för att det inte ska bildas kondens i bromsrör mm då kondens gör att det bildas små vattendroppar vilket i sin tur fryser vid kall väderlek samt bildar rost i bromsrören med andra ord så får du inte ut den ev kondens som finns genom att bara byta bromsvätskan i behållaren.