Forum - Golf 7 (13-19) - Golf GT R-line kampanj

Macce.88
Golf 7 Ort: Kristianstad
Sön 13 nov 2016 16:31 Svara med citat
Hej! För drygt två månader sedan beställde jag en golf gt r-line med tillhörande kampanj som jag med ytterliggare prutning lyckades få 46 000 kr billigare än vad den egentligen skulle kostat (om man räknar med r-line). Jag frågade då försäjaren om detta verligen var 2017 års modell, då det ryktats om om en facelift. Han gav mig svaret att nästa modell släpps om 1 år. Vilket visade sig vara fel då man precis släppte en facelift.

Tycker detta är så irriterande, när man för en gångs skull köpt en ny bil så vill man ju ha den senaste modellen. Samtidigt fick jag ett bra pris på bilen, men då fick jag betala extra för bi xenon och led bakljus när facelift modellen har led som standard.

Vad tycker ni. Var det trotts allt ett bra köp?
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås
Sön 13 nov 2016 17:27 Svara med citat
Macce.88 skrev:
Hej! För drygt två månader sedan beställde jag en golf gt r-line med tillhörande kampanj som jag med ytterliggare prutning lyckades få 46 000 kr billigare än vad den egentligen skulle kostat (om man räknar med r-line). Jag frågade då försäjaren om detta verligen var 2017 års modell, då det ryktats om om en facelift. Han gav mig svaret att nästa modell släpps om 1 år. Vilket visade sig vara fel då man precis släppte en facelift.

Tycker detta är så irriterande, när man för en gångs skull köpt en ny bil så vill man ju ha den senaste modellen. Samtidigt fick jag ett bra pris på bilen, men då fick jag betala extra för bi xenon och led bakljus när facelift modellen har led som standard.

Vad tycker ni. Var det trotts allt ett bra köp?

Av tidigare erfarenhet så brukar dom dumpa priset alternativt lämna med extra utrustning när det kommer en ny modell.
glasis
Golf 7 725166723 Ort: Järfälla
Lör 19 nov 2016 22:53 Svara med citat
Jag råkade ut för exakt samma sak! Beställde bilen sommar 2016 oc frågade om det var någon ny modell på gång nix sa säljare. ca en månad senare såg jag här att det var dags för facelift. skitförbannad gick jag till baka till säljare och han sa att jag ar möjlighet att byta till nya modellen. men då utan sommarkanpanj och att bilen troligtvis levereras tidigast maj-juni 2017.
När jag funderat på saken väljer jag att ta den beställda bilen. Först och främst för att jag hellre väljer att lägga pengarna på extrautrustning mot en faclift. Så stor skillnad kan jag inte se att det är värt med att få den nya modellen.