Hej. Jag har en 2,0 inport årsmodell 2000 och den är utan elhissar och elsäten , farthållare mm
Nu har jag en 1,6 16v från -03 med dom grejjerna som jag tänkt skrota , vet någon om det går att flytta över det ?
Ja att elcentral är förberedd på el och sånt . Bilarna har samma färg så jag tänkte flytta över dörrarna komplett.
Någon som har gjort det tidigare ?
Hej. Jag har en 2,0 inport årsmodell 2000 och den är utan elhissar och elsäten , farthållare mm
Nu har jag en 1,6 16v från -03 med dom grejjerna som jag tänkt skrota , vet någon om det går att flytta över det ?
Ja att elcentral är förberedd på el och sånt . Bilarna har samma färg så jag tänkte flytta över dörrarna komplett.
Någon som har gjort det tidigare ?
ehissar -
elcentralen har stor chans att vara 'förberedd' men kabelhärvor saknas. Sedan är frågan om komfortmodulen (som troligen styr clås, elhissar etc) är förberedd eller om den måste flyttas över. Den lär behöva programmeras om i alla fall.
elstolar -
är väl det enklaste om du inte har sidoairbags i dina nuvarande stolar. Flytta över stolarna, dra plus och minus till stolarna
farthållare -
har du idag egas (ej gasvajer) så är det en spak, en kabelhärva och lite inkoppling. (gissar hejvilt att din andra bil har egas...)
är båda bilarna med gasvajer så flytta över allting, samt programmera om styrdon.