Forum - Golf 7 (13-19) - Bränslepump

ESG
Golf 7 TDI Sportsvan-15 Ort: Borås
Lör 24 sep 2016 10:38 Svara med citat
Hej!
Någon som har upplevt ett vinande ljud från bränslepumpen? Ljudet "hänger" kvar någon sekund efter att motorn slagits av. Hörs tydligt vid tomgång (trodde först det var fläktmotorn) men inte så mycket när man kör pga andra "oljud". Enl verkstaden är detta inget fel och att byta pump hjälper inte. Är det sant?
DemonBarber
Golf 7 Alltrack 2.0 TDI Ort: Östersund
Sön 25 sep 2016 9:17 Svara med citat
Jasså det är det som låter, jodå min bil låter så kanske en gång av tre...
ESG
Sön 25 sep 2016 12:44 Svara med citat
Jaså, men då är det nog inte bränslepumpen som låter för den går ju hela tiden när motorn är igång.
DemonBarber
Golf 7 Alltrack 2.0 TDI Ort: Östersund
Sön 25 sep 2016 12:49 Svara med citat
Ja det bör det väl vara, jag tänkte att den kanske levde om lite extra precis när man stängt av motorn... Men det kan väl vara lite vad som helst Smile
Burre
Golf 7 2,0 Tdi Ort: Eslöv
Sön 25 sep 2016 19:43 Svara med citat
Hej
Var o provade en golf sc tdi -15 på vw Upptäckte också att bränsle pumpen där bak hördes väldigt mycket vid tomgång
I min -07 kan man bara höra den svagt innan motorn startar
Frågade försäljaren om det skulle vara så o han trodde det var normalt!! Är det normalt så är det mycket dåligt bilen var för övrigt något tystare än min 5a
golfers
Golf 7 GT -14 Ort: Sala
Mån 26 sep 2016 22:35 Svara med citat
Detta är inget jag hör i min -14, förvisso ingen diesel.
Morina
Golf 7 1.4 TSI GT -14 Ort: Alingsås
Ons 28 sep 2016 9:29 Svara med citat
Min börja låta efter 1år. Märkte direkt att de va nått fel så åkte in och byttes på garantin så var problemet löst. Dom sa till mig med att det "kanske" inte skulle hjälpa men det gjorde det. Så åk in och byt du har garanti. Smile
ESG
Ons 23 nov 2016 16:18 Svara med citat
Morina: Var hos Börjessons i Alingsås förra veckan ang det vinande ljudet från bränslepumpen. De ville inte byta för att det ska låta så enl verkstadschefen där. Hur ska man få dem att inse att i en modern bil ska man väl inte behöva höra när bränslepumpen arbetar.
Obalaan
Golf 7 R -16 Ort: Helsingborg
Ons 23 nov 2016 20:14 Svara med citat
Hade ett vinande ljud från pumpen på min gamla bil efter att start/stopp hade stannat motorn och sedan startat den igen.
Fick min bytt på garantin och hördes inte ett ljud från den efter det.
En 1.2tsi -13

Golf MK7 R SC -16
Honda Civic 1.5 vtech -99
Morina
Golf 7 1.4 TSI GT -14 Ort: Alingsås
Fre 25 nov 2016 21:16 Svara med citat
ESG skrev:
Morina: Var hos Börjessons i Alingsås förra veckan ang det vinande ljudet från bränslepumpen. De ville inte byta för att det ska låta så enl verkstadschefen där. Hur ska man få dem att inse att i en modern bil ska man väl inte behöva höra när bränslepumpen arbetar.

Jävligt tråkigt! Det är bara att inte ge sig. Jag gjorde så att dom fick jämföra tillsammans med mig på plats med en likadan moror, i mitt fall 1.4TSI och han märkte ju skillnaden. Men han sa även "ja ja vi kan byta men det är inte säkert det hjälper ibland låter dom så" men de löste ju problemet. Så ge dig inte dom får byta den bara! Lycka till!