Funderar bara lite på hur ni gör när torkarbladen har frusit fast? På mina gamla bilar har det alltid gått att lyfta torkararmana rakt upp och på så sätt kunnat borsta av isen på bladen och sedan skrapat rutan. Men det går ju inte på golf 6 eftersom motorhuven tar i om man försöker lyfta dem. Visst det går väl alltid att lyfta upp dem en minimal bit och på så sätt ta bort isen från bladen men det är inte optimalt. Plus att det är lätt att dra i dem i kanten av motorhuven och repa lacken. Så hur gör ni?
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Lör 10 dec 2016 14:41
FRS05 skrev:
Funderar bara lite på hur ni gör när torkarbladen har frusit fast? På mina gamla bilar har det alltid gått att lyfta torkararmana rakt upp och på så sätt kunnat borsta av isen på bladen och sedan skrapat rutan. Men det går ju inte på golf 6 eftersom motorhuven tar i om man försöker lyfta dem. Visst det går väl alltid att lyfta upp dem en minimal bit och på så sätt ta bort isen från bladen men det är inte optimalt. Plus att det är lätt att dra i dem i kanten av motorhuven och repa lacken. Så hur gör ni?
Skumt, jag hade en Golf VI i fem år och hade aldrig dessa problem.
Om bladen frusit fast hackar jag loss med fönsterskrapan, ibland fällde jag upp hela armen på kvällen innan.
Smurfen Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Lör 10 dec 2016 20:10
Ställ dom i bytesläget.
Slå av tändningen och dutta en gång på torkaren. Då ställs dom ju i läget så man kan byta blad eller fälla ut dom.
Jo, det kan man göra men då ska man tänka på det varje gång man parkerar bilen. Nu är det här inte ett så stort problem för mig eftersom jag alltid parkerar i garage hemma. Ville bara lyfta frågan och fråga hur ni gjorde:).