pumin
Passat 6 1.4 EcoFuel -09 Ort: Stockholm |
| Mån 05 dec 2016 12:46 |
|
Tjena,
Har några problem med bilen efter jag har bytt motorn som jag inte riktigt har luskat ut..
Hoppas någon kan hjälpa till med vart man ska börja :p
* Den går väldigt länge på startmotorn, ibland 4-5 "intervaller" innan den startar, om den känner för det... - Kan det vara startmotorn som sagt upp sig?
Har soppa i cylindern och den startar ju ibland, så har svårt å tro att det är något av det vanliga, luft, gnista, bränsle etc
Ibland tar det så pass lång tid att batteriet håller på att laddas ur - även med laddare på.
* Varje gång man drar på tändningen låter det som att bilen trycksätter gas systemet, är detta normalt? Om man tar in och ut nyckeln fort så trycksätter den igen och igen, lika lång tid alla gånger.
Kan det vara ett läckage någonstans? Har försökt spraya med YES blandning och ta in och ut nyckeln men ser inga bubblor.
Lät den stå ute en timme på tomgång för att lufta ur kylsystemet ordentligt, men den gick nog aldrig över till gasen, bensin tanken var iaf nästan nere på reserven när jag skulle köra in den i garaget igen, går den bara över till gas under körning?
Om det kan vara en läcka, finns det några vanliga platser? Tog isär det mesta och bytte packningar, även vid alla spridare och skulle ju vara ganska surt om det är någon av gasspridarna som läcker med tanke på deras plats haha
Hoppas på att någon kan ge något tips om vart man ska börja leta, eller om ni har haft samma problem.
Dessa motorer verkar ju bytas ganska ofta, den har ju bara gått 21k
Tack på förhand / Erik
|
|
pumin
Passat 6 1.4 EcoFuel -09 Ort: Stockholm |
| Fre 09 dec 2016 0:25 |
|
| Bump, ingen som har några idéer?
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen