Forum - Golf 7 (13-19) - Leveranstider

varpan
Golf 7 Alltrack Ort: Mark
Ons 04 nov 2015 12:11 Svara med citat
(detta har jag lyft lite kort i annan tråd här men tänkte att kanske lämpar sig som en gen tråd).

Har beställt en golf alltrack (tror att ordern las i måndags). Enligt ÅF så är det leverans från fabrik vecka 8 (sen +2 veckor innan leverans till mig).

Normal leveranstid enligt samma ÅF är 8 veckor från order tills bilen kommer till sverige + 2 veckor innan leverans till kund.

Hur ser det ut för er andra som beställt bil nyligen?

I just mitt fall så skulle det bero på en "begränsning" för den 17 tums fälg som är original till alltracken.
ErikS
Golf 7 Ort: Mark
Ons 04 nov 2015 15:48 Svara med citat
Min bil kommer nog att beställas i dagarna. Leveransbeskedet jag fick var att den skulle vara klar runt vecka 10 + någon vecka för leverans.
Ingesson
Golf 7 Alltrack 2.0 TDI Ort: Jönköping
Tor 12 nov 2015 14:19 Svara med citat
Jag har fått samma svar, att det är 17" fälgen som försenar. Min oder lades runt den 10 oktober och datumet är ännu ej bekräftat utav VW, som det ser ut nu så är min leverans plannerad till mitten av februari.

Senast ändrad Ons 25 nov 2015 22:38, ändrad totalt 1 gång
Kalle68
Golf 7 Alltrack TDI -16 Ort: Borås
Tor 12 nov 2015 14:58 Svara med citat
Jag beställde min Alltrack v 37 och fick den levererad v 45. Jag har 17" fälgar på min.
varpan
Fre 13 nov 2015 15:08 Svara med citat
8 veckor från order till leverans. Hade ju varit trevligt!
Nu hade dock produktionsvecka blivit vecka 5 preliminärt. Så kanske att man hinner få den innan sportlovet v7 då man skall köra till fjälls.. Wink
Marwin88
Golf 7 R SC Ort: Hallstahammar
Ons 25 nov 2015 22:22 Svara med citat
Jag beställde min Golf idag och väntas få den i slutet av februari.
Ingesson
Tis 01 dec 2015 14:23 Svara med citat
Ingesson skrev:
Jag har fått samma svar, att det är 17" fälgen som försenar. Min oder lades runt den 10 oktober och datumet är ännu ej bekräftat utav VW, som det ser ut nu så är min leverans plannerad till mitten av februari.

Fick min tillverkningsvecka spikat till v.51 igår Smile
varpan
Ons 02 dec 2015 5:54 Svara med citat
Ingesson skrev:
Fick min tillverkningsvecka spikat till v.51 igår Smile

Grattis! Jag får väl dra ett mail till ÅF under dagen. Kanske hannar goda nyheter?
Helmut.K
Ingen VW Ort: Köping
Tor 03 dec 2015 20:14 Svara med citat
Varpan! Jag beställde min Alltrack samma dag som du, tror jag (2 nov). Har du fått något besked om leveransdatum efter ditt mail? Min försäljare sa vid kontraktsskrivningen att han skulle höra av sig så fort han fick något besked. Han gissade på att bilen skulle tillverkas runt vecka 51-52. Min bil är också beställd med 17" fälgar så det kanske medför att bilen blir försenad...
varpan
Tor 03 dec 2015 20:27 Svara med citat
Helmut, det senaste jag hört (förra veckan) var planerad vecka 5. Tänkte att jag skulle låta den stackars säljaren slippa mig (åtminstone tills nästa vecka).
Helmut.K
Tor 03 dec 2015 21:04 Svara med citat
Jaha, och två veckor tillkommer väl dessutom för transport och leveransåtgärder på bilfirman... Det innebär vecka 7 och tidigast i mitten på februari, med andra ord Sad
En månad senare än vad jag hade hoppats på...
varpan
Tor 03 dec 2015 21:07 Svara med citat
Vecka 2 skulle varit planerad vecka för bilen om det inte var för fälgarna enligt säljaren.
Helmut.K
Tor 03 dec 2015 21:10 Svara med citat
Tack för informationen! Tydligen ingen idé att börja tjata på försäljaren än på ett tag då Smile
Marwin88
Golf 7 R SC Ort: Hallstahammar
Fre 04 dec 2015 10:16 Svara med citat
Idag fick jag bekräftat att min Golf R Kombi byggs vecka 3!
varpan
Fre 04 dec 2015 10:42 Svara med citat
Marwin88 skrev:
Idag fick jag bekräftat att min Golf R Kombi byggs vecka 3!

När beställde du?

*edit* såg nu att du ju skrivit det tidigare i tråden ju.
Helmut.K
Fre 04 dec 2015 15:46 Svara med citat
Lite ironiskt att vi blivande Alltrack-ägare får en försenad bil på grund av hjul som kommer att plockas bort det första som händer när bilen levereras och ersättas med vinterhjul Very Happy
Men om jag ska vara ärlig så trodde jag, innan jag pratade med försäljaren, att VW hade längre leveranstider. Det är bara det att jag har tröttnat totalt på min Renault Smile
varpan
Fre 04 dec 2015 23:16 Svara med citat
Jag skojade med säljaren om det.. Kan man inte skicka ner vinterhjulen till fabriken och få bilen levererad med dom på direkt från fabriken?

Lite skumt dock att man inte kan erbjuda en annan 17 tums fälg istället? Kan ju inte vara nån större skillnad i pris för VW.
tommy5547
Golf 7 Alltrack 1.8 Ort: Stockholm
Fre 11 dec 2015 10:02 Svara med citat
Beställde min Alltrack 26/10. Idag fick jag ett automail från VW där det står att de BÖRJAR tillverka den Vecka 4.
Suck. Segt. Speciellt när säljaren sa "ca 12 veckor från beställning, kanske några veckor längre eftersom fabriken har stängt två veckor över jul och nyår". Undrar om detta betyder 12 veckor från vecka 4.
olleeriksson
Golf 7 Alltrack TSI -16 Ort: Gävle
Lör 12 dec 2015 13:54 Svara med citat
Jag beställde min Golf Alltrack den 3 november (v45) och fick mejl tisdagen den 8 dec om att bilen inom ett par dagar kommer lastas för transport till Sverige. Hade hoppats att jag skulle få den innan jul, men det börjar se mörkt ut.
varpan
Sön 13 dec 2015 0:40 Svara med citat
olleeriksson skrev:
Jag beställde min Golf Alltrack den 3 november (v45) och fick mejl tisdagen den 8 dec om att bilen inom ett par dagar kommer lastas för transport till Sverige. Hade hoppats att jag skulle få den innan jul, men det börjar se mörkt ut.

Grattis! Snabb leverans till dig. Andra fälgar än original 17"?
olleeriksson
Golf 7 Alltrack TSI -16 Ort: Gävle
Sön 13 dec 2015 16:30 Svara med citat
varpan skrev:
Grattis! Snabb leverans till dig. Andra fälgar än original 17"?

Nej, det är original 17". Jag fick nytt mejl idag på morgonen att bilen kommit till Sverige, så det tog ungefär 5 dagar från Cuxhaven. Smile
bobbo_x
Golf 7 GTE -16 Ort: Falköping
Tis 15 dec 2015 16:18 Svara med citat
Beställde en Golf GTE den 23/10 och den kommer att börja byggas fredag den 15/1.
simon060
Golf 7 1.2 TSI -16 Ort: Oskarshamn
Tis 15 dec 2015 19:23 Svara med citat
Jag beställde min 1,2 tsi masters (ej SC) den 9e november, fick besked om att den skulle börja byggas v51 och i morse kom mailet att den var färdigbyggd Smile Förmodligen hos bilhandlaren om 4 veckor enligt honom själv!
varpan
Fre 18 dec 2015 13:35 Svara med citat
Dystert besked från säljaren idag... Nu ligger bilen för produktion i vecka 6. Sad
ErikS
Golf 7 Ort: Mark
Fre 18 dec 2015 14:28 Svara med citat
Min bil ligger nu för preliminär produktion vecka 7. Förväntad hos handlaren vecka 11.
Ingesson
Mån 21 dec 2015 21:24 Svara med citat
Tänkte uppdatera med dagens info om Alltrack dieseln Very Happy

2015-10-08 Avtal gällande beställning skrevs.
2015-11-30 Produktion bekräftades till vecka 51.
2015-12-21 Säljaren hörde av sig på fm om att bilen har lämnat fabriken förra veckan.
2015-12-21 På em skriver säljaren att han har fått reg.nr så bilen måste befinna sig i Sverige.
2015-01-18 Bilen levererades till rekond på orten för leveransförberedelser.
2015-01-26 Levereras till kund ( till mig Very Happy )

Bilen är utrustad enl. nedan om det intresserar:
* Limestone Grey lack
* 17" Fälgarna
* Dragpaket
* Förarassistanspaket
* Färddator premium
* ErgoActive stolar
* Mörktonade rutor
* Lastförskjutningsnät
* Dynaudio
* Uppvärmd ratt
* Inf. backspeglar

(Önskar att jag beställt med Xenon i efterhand men vad gör man)

God Jul!

Senast ändrad Tis 19 jan 2016 13:55, ändrad totalt 1 gång
Matin
Golf 7 Alltrack TDI -16 Ort: Trollhättan
Mån 21 dec 2015 23:11 Svara med citat
Ingesson skrev:
(Önskar att jag beställt med Xenon i efterhand men vad gör man)

Efter att ha läst och hört att både golf och passat inte riktigt levde upp till förväntningarna folk hade på bixenon, så tog jag beslutet att inte lägga 15k på pluspaketet och istället lägga de på riktiga helljus.

Här är en exempel bild som jag tog härom kvällen i regnet. Ljusen ska höjas något, då de är lite lågt ställda fortfarande.
Bild
[/gallery]
Ingesson
Tis 22 dec 2015 9:22 Svara med citat
Matin skrev:
Efter att ha läst och hört att både golf och passat inte riktigt levde upp till förväntningarna folk hade på bixenon, så tog jag beslutet att inte lägga 15k på pluspaketet och istället lägga de på riktiga helljus.

Här är en exempel bild som jag tog härom kvällen i regnet. Ljusen ska höjas något, då de är lite lågt ställda fortfarande.
Bild
[/gallery]

Jag kanske inte bör gråta för mycket då, har missat att folk var missnöjda med dem.
Jag har kollat mycket på olika lösningar och funderar på om jag kan sätta in xenon i helljusen eller ska satsa på extraljus.
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång
Tis 22 dec 2015 14:25 Svara med citat
Ingesson skrev:
Jag kanske inte bör gråta för mycket då, har missat att folk var missnöjda med dem.
Jag har kollat mycket på olika lösningar och funderar på om jag kan sätta in xenon i helljusen eller ska satsa på extraljus.

Nu är det väl så att golfens halvljus på bixenon lyser riktigt bra, medans just helljuset lämnar en del att önska?
Iaf så är det min uppfattning, för min del så är helljuset kompletterat med 3st xenonkonverterade (60w) NBB225 Regular Smiley
orjanc
Golf 7 Alltrack 1.8 TSI Ort: Uppsala
Fre 25 dec 2015 8:09 Svara med citat
Matin skrev:

Bild
[/gallery]

Jag gjorde samma val & är helnöjd med det. För mig blev det 3 st små LED extraljus och helt nöjd med att ha fått bättre helljus än med Xenon (som var väldigt blekt) & sparat 10k på det Cool Halvljuset lämnar en del att önska, men har hellre ett bra helljus med svagare halvljus än tvärtom (som jag hade på min tidigare Passat).
Sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  >