hoeoek
Golf 7 SC TSI 110 -16 Ort: Umeå |
| Tor 26 jan 2017 21:38 |
|
Hämtade ut en begagnad golf sc 2016 idag och noterade efter ett tag att den analoga hastighetsmätaren står på noll hela tiden. Färddatorn visar hastighet korrekt. Har någon en aning om vad som kan vara knasigt?
Dessutom undrar jag om det är värt att fabriksåterställa infotainmentsystemet eller om jag kan förlora viktiga data typ serviceintervaller eller mjukvaruuppdateringar?
Tacksam för svar,
Nybliven golfägare
|
|
Franzke
Golf 7 Alltrack TSI -17 Ort: Söderhamn |
| Fre 27 jan 2017 13:20 |
|
| hoeoek skrev: | Hämtade ut en begagnad golf sc 2016 idag och noterade efter ett tag att den analoga hastighetsmätaren står på noll hela tiden. Färddatorn visar hastighet korrekt. Har någon en aning om vad som kan vara knasigt?
Dessutom undrar jag om det är värt att fabriksåterställa infotainmentsystemet eller om jag kan förlora viktiga data typ serviceintervaller eller mjukvaruuppdateringar?
Tacksam för svar,
Nybliven golfägare |
Kan nog vara kombihuset som är trasigt, inte helt ovanligt. Men åk till VW, du har ju garanti. Själv fått byta kombihus på en VAG från 2012 (iofs SEAT).
|
|
hoeoek
Golf 7 SC TSI 110 -16 Ort: Umeå |
| Fre 27 jan 2017 16:16 |
|
| Franzke skrev: | | Kan nog vara kombihuset som är trasigt, inte helt ovanligt. Men åk till VW, du har ju garanti. Själv fått byta kombihus på en VAG från 2012 (iofs SEAT). |
Idag hoppade hastighetsmätaren igång och har fungerat hela dagen. Får hålla ett öga på den! Tack för svar
|
|
jdaniels
Golf 7 GT Ort: Motala |
| Fre 27 jan 2017 17:41 |
|
| Garanti!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|