När jag kör över farthinder runt 30-50 km/h så hörs ett väldigt tydligt knarrande/knakande ljud från vänster bakre stötdämpare. Hur f'n kan inte VW ha fixat detta än? Är det fler som haft problem och åtgärdar VW detta eller säger de att "det ska vara så"?
När jag kör över farthinder runt 30-50 km/h så hörs ett väldigt tydligt knarrande/knakande ljud från vänster bakre stötdämpare. Hur f'n kan inte VW ha fixat detta än? Är det fler som haft problem och åtgärdar VW detta eller säger de att "det ska vara så"?
Jag har haft missljud på två olika Golf SC, en -14 och en -16, men det var ett svagt "glappande" ljud, först hade verkstaden åsikten att det är en egenskap hos den aktuella bilmodellen. Efter ett antal påstötningar byttes dämparna och ljudet försvann.
Efter en tur i min golf kommer du aldrig klaga mer. Min bil låter som ett gammalt piratskepp. Innan över och efter fartgupp knarrar den rejält främst framifrån. Allra värst om jag har dämpningen i comfortläget (min bil har dcc)
Jo jag har varit förbi en verkstad när bilen gått ca 1.000 mil men som ett rejält skämt var bilen knäpptyst just då. Har lärt mig leva med det även om det såklart inte borde accepteras i en medium premium bil. Har jaft Peugeots som varit knäpptysta och en mazda miata som betedde sig lite grann som golfen. Golfen slår dock rekord...
Min nya tiguan är dock, än så länge, nästan helt tyst, pyttelite knarr men då har den också sportchassi.
Vet inte om du är hjälpt av detta. På trafikskolan har vi en bil som knarrar lite grann men samtliga nya är helt tysta. Den sm knarrar har gått 16.000 mil. Min har gått 7.800 och knarrat sen första milen...
Finns en teknisk produktinformation ang stötdämparna bak om en tillverkningskod är före ett visst datum så ska dämparna bytas.
Är ngn uppdatering på dämparna efter detta datumet.
Har du garanti, åk och påtala ditt problem för din lokala vag handlare.
/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
Finns en teknisk produktinformation ang stötdämparna bak om en tillverkningskod är före ett visst datum så ska dämparna bytas.
Är ngn uppdatering på dämparna efter detta datumet.
Har du garanti, åk och påtala ditt problem för din lokala vag handlare.