Forum - Golf 7 (13-19) - Backkameran.

creasy
Golf 7 Ort: Norrköping
Tor 29 dec 2016 20:09 Svara med citat
Är det någon som har haft problemet märket som backkameran sitter i går inte alltid tillbaka ? Då går det inte öppna Bagageluckan. Någon som vet vad det beror på?
tommy5547
Golf 7 Alltrack 1.8 Ort: Stockholm
Mån 02 jan 2017 7:44 Svara med citat
Har inte stött på det problemet men kanske går det att spraya lite 5-56 eller liknande så det går lättare att röra sig?
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Mån 02 jan 2017 22:11 Svara med citat
Inte alltid går tillbaka?

Den ska automatiskt åka in när du antingen stänger av och låser bilen eller när du lagt i en växel o åker framåt efter en stund ska den gå in.
De gör den alltså inte?

Hur känns då emblemet, blir de helt stumt eller kan du trycka in det manuellt?

/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
Krille84
Golf 7 Alltrack -16 Ort: Stockholm
Ons 04 jan 2017 17:14 Svara med citat
Om man backar det sista man gör innan man stänger av bilen och är snabb ut ur bilen så tar det några sekunder innan backkameran fälls in igen. Så har det varit på alla mina VW med infällbar backkamera, så troligtvis inget som är fel. Den är ju programmerad att fällas in vid en viss hastighet för att slippa åka fram och tillbaka om man fickparkerar etc.
creasy
Ons 25 jan 2017 1:05 Svara med citat
Krille84 skrev:
Om man backar det sista man gör innan man stänger av bilen och är snabb ut ur bilen så tar det några sekunder innan backkameran fälls in igen. Så har det varit på alla mina VW med infällbar backkamera, så troligtvis inget som är fel. Den är ju programmerad att fällas in vid en viss hastighet för att slippa åka fram och tillbaka om man fickparkerar etc.
. Det blir stumt. Bland fungerar det och bland inte.
creasy
Ons 25 jan 2017 1:10 Svara med citat
Krille84 skrev:
. Jag kan åka lång sträcka utan den går tillbaka. Skärmen släcks. Märket går inte tillbaka.
Franzke
Golf 7 Alltrack TSI -17 Ort: Söderhamn
Ons 25 jan 2017 7:52 Svara med citat
Krille84 skrev:

Tror inte det har med hastighet att göra, backar alltid in bilen hemma och stänger av den typ direkt. Några sekunder efter jag har stängt av bilen åker kameran in.

Det som kan vara är väl vinter, salt is och annat skit. Göra rent och smörja upp kanske hjälper Cool
creasy
Tis 14 mar 2017 21:35 Svara med citat
Någon vet vart tidsfördröjning sitter i bilen till backkameran ? Vi plockad isär hela backkameran och inte något fel där.
creasy
Tis 28 mar 2017 13:32 Svara med citat
creasy skrev:
Någon vet vart tidsfördröjning sitter i bilen till backkameran ? Vi plockad isär hela backkameran och inte något fel där.
Så jävla dåligt inte teknik håller mer 3,5 år. Man kastar ut så jävla mycket pengar på ny bilen. Nu backkameran byt. nu fäller han tillbaka märket normalt.