stojjkl
Golf 4 1.6 16V Ort: Göteborg |
| Tor 02 feb 2017 13:00 |
|
Hej!
Har en Golf IV 1.6 16V (AZD) och har lite problem med oljämn tomgång och rycking gaspådrag och funderar på om det kan vara så att motorn drar tjuvluft genom en vakuumslang.Det är slangen som under gasspjäll och sen till "brake booster". Den ser ut som denna:
Nån som vet ett vettigt ställe att få tag i en liknande, antingen Sverige eller utlandet spelar inte så stor roll.[/gallery]
Eller någon kanske har en skrotbil hemma som man skulle kunna plocka denna ifrån.
|
|
Lars158
Golf 6 1,6TDI 4M Ort: Luleå |
| Tor 02 feb 2017 16:54 |
|
| Jag skulle köpa startgas och prova spraya vid slangarna och höra om motorgången förändras.
|
|
stojjkl
| Tor 02 feb 2017 16:57 |
|
| Kanske ska göra det som ett första steg. Dock vet jag att slangen är lite sprucken precis vid infästningen mot "brake booster" och där har jag tejpat för att få det tätt. Kan ju vara så att det inte är 100% och att den drar tjuvluft. Men bra tips som du säger att kolla om motorgången ändras om man sprayar startgas runt infästningen osv.
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
|
stojjkl
| Lör 04 feb 2017 21:06 |
|
| Jo men tänkte om man kunde få tag i det på nätet nånstans. Inte sugen på att lägga ockerpriser på en reservdel till en bil som inte är värd mkt pengar.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|