Forum - Golf 4 (98-04) - Ska drickahållaren fällas ner av sig själv?

Dykarn
Golf 4 2,0 -02 Ort: Stockholm
Ons 16 nov 2016 23:08 Svara med citat
Har en golf 4 ifrån 2002 med en drickshållare för två burkar i mittpanelen. när man trycker på den så fälls "luckan" upp och hållaren kommer ut.

när man trycker in igen blir luckan kvar uppe och man måste peta ner den själv.

Jag vet jag vet hur jobbigt är det, men jag bara undrar om den är gjord så eller om min är trasig.

Tack på förhand.
mawe
Golf 7 GTD Ort: Malmö
Tor 17 nov 2016 10:37 Svara med citat
Stör mig också på det eftersom den beter sig likadant på båda mina Golfar. Antingen har det varit så från början eller så är det en riktigt usel konstruktion.

//Martin
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Tor 17 nov 2016 10:53 Svara med citat
Min åker inte ner själv heller. Har dock aldrig stört mig på det
för om den åkte ner själv skulle den ju klämma mitt finger när jag trycker in hållaren.
Mer störd på att ena hållaren inte går ner själv av allt kladd som hamnat utanför.

Inte aktiv längre.
benkar
Golf 7 1.2 SC -16 Ort: Stockholm
Lör 03 dec 2016 19:51 Svara med citat
Dricka/kaffe -hållaren Golf IV är/var helt underbar, älskat den i 16 år. Hög placering, lätt greppa muggen utan att släppa blicken från vägen, lätt ställa tillbaka muggen utan att släppa blicken från vägen.

Att man får skjuta in hållaren själv och sedan stänga luckan manuellt är helt OK, alltid varit så, är inte så jobbigt.... (?) Men "ner/ut" ska ske automatiskt..

Har nu en Golf -16/17 (Golf 7), det mesta har blivit bättre, utom min älskade dricka/kaffe -hållare, finns ingen sådan högt upp, bara 2 st mellan stolarna, svårt hitta rätt utan att släppa blicken från vägen.

/B
Barre_
Golf 4 1.6 -00 Ort: Stockholm
Sön 12 feb 2017 16:37 Svara med citat
Precis köpt en -00. Nån mer som har problem med att mugghållaren inte vill åka ut? Slet ur hela mugghållaren och den funkar som den ska om jag lutar den...