Vad jag har läst mig till så måste man "programmera om" bilen om man byter batteri. Min fråga är vad som händer om man kopplar bort bägge polerna på batteriet och sedan kopplar in det igen? Är det samma sak då eller fungerar det då?
Tänkte köpa en felkodsläsare men sitter och klurar på om jag skall köpa en där det även går att registrera nytt batteri vid byte. Skillnaden mellan felkodsläsarna är 1300:- och frågan är om det är motiverat att köpa den dyrare. Ända skillnaden är att man på den som kostar 3000:- kan registrera att där är ett nytt batteri om man byter. Den andre kostar således 1700:-. Vad tycker ni? Kanske dumsnålt att köpa den billigare.
Var nog lite snabb på köp-knappen igår. Köpte den modellen ovan men av en annan försäljare där det medföljde en CD med förklaring på alla felkoder. Men nu när jag läser lite mer om den här felkodsläsaren så ser jag att en del inte får den att fungera med nyare bilar. Såg även att runns.se slutat att sälja den just därav. Efter att ha läst lite mer så verkar det som om man ska ha tur att få version 3.8 och inte version 2.7 som många är installerade med. Finns heller ingen info om hur man uppdaterar den om man fått den gamla versionen. Sådana som varit i kontakt med tillverkaren har inte heller fått någon respons därifrån. Ska bli spännande och se om jag slängt 473:- i sjön eller om jag har tur:). Om inte annat så har jag en CD med bra förklaringar på alla felkoder:).