Bläddrat runt lite i såväl instruktionsbok som bilens menysystem.
Jag kan välja "Körprofil", om jag inte minns fel så kan man/jag välja mellan Eco, Comfort, Normal och något mer, Sport (?)
Min Golf är inställd på "Normal", vilket har förklaringen -"Normal anpassning, tex för normal användning"
Ska givetvis testa själv vid tillfälle, men tänkte höra om någon annan redan testat och vad det blivit för resultat kring hur bilen/motorn upplevs vs bensinförbrukning.
Jag kan välja "Körprofil", om jag inte minns fel så kan man/jag välja mellan Eco, Comfort, Normal och något mer, Sport (?)
Min Golf är inställd på "Normal", vilket har förklaringen -"Normal anpassning, tex för normal användning"
Ska givetvis testa själv vid tillfälle, men tänkte höra om någon annan redan testat och vad det blivit för resultat kring hur bilen/motorn upplevs vs bensinförbrukning.
Det där är förmodligen hur bilen anpassar sig när du kör med farthållaren. Sport så hänger den på bilen fram mer om jag har fatta det rätt.
Love my SC dsg med bensinvärmare🤠
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 30 mar 2017 1:39
benkar skrev:
Har en Golf SC 110 TSI -16.
Jag har testat alla lägen och "normal" är det enda som är användbart enligt mig.