Forum - Golf 4 (98-04) - Givare i förardörren har lagt av!

Rabbalshede
Golf 6 TDI 105 BMT -11 Ort: Tanum
Sön 20 jan 2008 21:29 Svara med citat
Hejsan!
Har en golf 4 V5-01:a
Har märkt att när jag öppnar förardörren så tänder sig inte lampan i kupen, samma när jag har på helljuset och öppnar dörren så hörs inte summern längre.
Var sitter givaren? Har kollat lite snabbt och hittade inget?
Är den svår att byta eller är det så att dom bara tjärvar lite?
Någon som varit med om detta? Tacksam för svar! Smile
Quattro_mannen
Moderator Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland
Sön 20 jan 2008 22:44 Svara med citat
Sitter inbygd i låset...ska bytas komplett med låskistan,svindyrt skulle jag tro Sad
krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås
Mån 21 jan 2008 9:06 Svara med citat
Kostar typ 1500:- hos vag.. har precis bytt min

VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
Rabbalshede
Golf 6 TDI 105 BMT -11 Ort: Tanum
Mån 21 jan 2008 9:11 Svara med citat
Ok!
Så man behöver inte byta hela låskistan? Jag vet inte ens vad en låskista är? Smile Men bytte du bara givaren då eller Krille?
krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås
Mån 21 jan 2008 15:40 Svara med citat
Man byter hela låskistan. det är den som sitter på mitten av dörren och spärrar mot bygeln på C-stolpen.. jag fick felet att mitt C-lås bara reagerade på upp låsning men när jag skulle låsa så låstes endast förar dörren..

VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
Rabbalshede
Golf 6 TDI 105 BMT -11 Ort: Tanum
Mån 21 jan 2008 16:14 Svara med citat
Ok...och i den låskistan så sitter även givaren för om dörren är öppen eller stängd?
tack för dina snabba svar! Wink
Quattro_mannen
Moderator Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland
Mån 21 jan 2008 20:05 Svara med citat
Jepp,där sitter givaren.
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Tis 22 jan 2008 10:56 Svara med citat
Hade samma fel på min också, bytte som sagt låskistan
Rabbalshede
Golf 6 TDI 105 BMT -11 Ort: Tanum
Tis 22 jan 2008 14:47 Svara med citat
Bobo skrev:
Hade samma fel på min också, bytte som sagt låskistan


Bobo vad gick din reparation på? eller bytte du låskistan själv?
Tack för alla snabba svar! Mycket bra forum! Wink
PUH
VW Passat 1.8T 05a Ort: Nyköping
Tis 22 jan 2008 23:21 Svara med citat
Jag skulle nog kika med en bildemontering då kan priset bli bra visserligen så får man göra jobbet själv

Håller stumt när du kör om
Rabbalshede
Golf 6 TDI 105 BMT -11 Ort: Tanum
Ons 23 jan 2008 8:10 Svara med citat
Jo jag skall ju snart besikta bilen, men detta är väl inget som kollas på besiktningen va? Om man har summer vid helljus och att det tänds i kupen om man öppnar dörren?
PUH
VW Passat 1.8T 05a Ort: Nyköping
Ons 23 jan 2008 14:21 Svara med citat
Det tittar dom inte på.Många tar till o med bort den funktionen

Håller stumt när du kör om
krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås
Ons 23 jan 2008 18:27 Svara med citat
Jag valde att inte köpa på bildemontering för att man inte ska få samma fel igen om nån månad Smile

VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
PUH
VW Passat 1.8T 05a Ort: Nyköping
Ons 23 jan 2008 20:59 Svara med citat
Om man vill så kan man leta efter bilar som knappt gått ngt alls hittade en golf iv som gått otroliga 8 mil och dom ville ha 600 för låskistan.Men som sagt smaken är som baken dvs delad.Själv så skulle jag oxå köpa en ny men montera den själv men alla har inte råd eller lust att köpa nytt och då är www.laga.se ett mycket bra ställe att leta på

Håller stumt när du kör om
lurren
Golf 4 1,6 Ort: Stockholm
Tis 08 apr 2008 16:30 Svara med citat
Det går att byta den lilla microbrytaren som sitter i låskistan.. det kostar bara 200 kr för båda sidorna... plus ens eget jobb... billigare å dessutom bättre då man på samma gång passar på att byta till bättre brytare..
mvh matte

gasa tills det "frasar"