Johan124
Golf 7 SC 1,2 TSI -17 Ort: Skövde |
| Tis 14 mar 2017 17:47 |
|
Hej
Är ny här på forumet och är på väg att köpa en lätt begagnad Golf årsmodell 2016 eller 2017.
Har inte bestämt mig för om det blir en vanlig eller en Sportsvan. Funderar dock på om det är någon skillnad på stolarna (standardstolar) i de olika modellerna? Provkörde en vanlig golf 2016 med standard/komfortstolar i häromdagen och tyckte de var bekväma.
|
|
Johan124
| Fre 14 apr 2017 13:13 |
|
| Kan nu besvara min egen fråga efter provsittning. Stolarna i Sportsvan är bredare och plattare.
|
|
Vw Bohuslän
Golf 7 1,2 Tsi (2015) Ort: Uddevalla |
| Lör 15 apr 2017 12:23 |
|
| Johan124 skrev: | Hej
Är ny här på forumet och är på väg att köpa en lätt begagnad Golf årsmodell 2016 eller 2017.
Har inte bestämt mig för om det blir en vanlig eller en Sportsvan. Funderar dock på om det är någon skillnad på stolarna (standardstolar) i de olika modellerna? Provkörde en vanlig golf 2016 med standard/komfortstolar i häromdagen och tyckte de var bekväma. |
Har sportstolar i min årsm 2016, är mycket nöjd med just stolarna. Hade en vanlig MK 7 med sportstolar innan, skillnaden är att sportstolarna i sportsvanen inte är lika " skålade" samt att de är lite bredare. Mycket bekväma inte minst i ryggdelen. Det enda som är negativt är att det inte gick att beställa med utdragbart lårstöd, hade varit gott att ha vid långkörning. För övrigt är Sportsvanen långt mer prisvärd än vanliga MK 7, enligt mig.
|
|
Johan124
| Lör 15 apr 2017 12:58 |
|
| Jovisst man får ju en annan bil med bättre runtomsikt, högre sitthöjd samt rymligare kupé och bagageutrymme. Personligen gillade jag inte att man sitter närmare framhjulen än i vanliga golf.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|