Ni som har köpt era bilar nya har säkert siffror på det. Vad kostar dessa fälgarna som nya? Är 16 tum. Har köpt ett par begagnade och är alltid roligt att jämföra priser för att se hur mycket de sjunkit i pris. Någon som förresten vet vart de heter?
Senast ändrad Ons 26 apr 2017 12:27, ändrad totalt 1 gång
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 26 apr 2017 10:00
FRS05 skrev:
Ni som har köpt era bilar nya har säkert siffror på det. Vad kostar dessa fälgarna som nya? Är 16 tum. Har köpt ett par begagnade och är alltid roligt att jämföra priser för att se hur mycket de sjunkit i pris. Någon som förresten vet vart de heter?
Borde ju finnas något namn eller artikelnummer på insidan av fälgen.
Där står ju bredd och ET mm, så leta lite.
Jag har gått igenom alla fälgar som finns på volkswagentillbehor.se
men inte hittat dom, skumt.
Finns en hel del Varianter med dessa fälgar på blocket.se
Samma fälg som ingick när jag köpte vår golf vi bmt variant dsg7 master lim 2011. Vad fick du ge för dom nu med ok eller utslitna däck?
Jag fick ge 1500:- för fälgarna med sommarskor där 4mm är kvar. Fälgarna är sämre skötta än mina. Finns en del stenskott på dem men jag skall ha vinterdäck på dem så spelar inte så stor roll. Tyckte i alla fall det var ett helt ok pris.
Tor 27 apr 2017 12:42
FRS05 skrev:
Jag fick ge 1500:- för fälgarna med sommarskor där 4mm är kvar. Fälgarna är sämre skötta än mina. Finns en del stenskott på dem men jag skall ha vinterdäck på dem så spelar inte så stor roll. Tyckte i alla fall det var ett helt ok pris.
Här har du måtten på fälgarna:
Fälgstorlek 16
Fälgbredd 6,5
Bultcirkel 5/112
Centrumhål 57,1
ET 44
Står det inget nummer eller dylikt på insidan av fälgarna?
Har kollat lite på fälgarna och på insidan nu. Det är i alla fall Ronal som verkar vara tillverkaren, gjorda i Mexico som resten av bilen:). Måtten som ET och så vidare var jag inte så intresserad av men tack ändå. Fast det står faktiskt ET50 på fälgarna.
Det jag mest ville få ut från tråden var väl bara en bekräftelse på att jag gjort ett bra köp som köpte 4 original fälgar för 1500:- .
Tor 27 apr 2017 22:35
FRS05 skrev:
Har kollat lite på fälgarna och på insidan nu. Det är i alla fall Ronal som verkar vara tillverkaren, gjorda i Mexico som resten av bilen:). Måtten som ET och så vidare var jag inte så intresserad av men tack ändå. Fast det står faktiskt ET50 på fälgarna.
Det jag mest ville få ut från tråden var väl bara en bekräftelse på att jag gjort ett bra köp som köpte 4 original fälgar för 1500:- .
Det är väl vad man får ge per styck i varje fall. Vad jag ser så ligger priser mellan ca 1500 - 2500.