Forum - Golf 4 (98-04) - Problem med lås

Brors4n
Golf 4 Variant 1.6 16V -01 Ort: Härnösand
Tis 20 jun 2017 11:18 Svara med citat
Tjena på er alla VW fantaster...

härom veckan så hade jag skuffluckan öppen och helt plötsligt började låset på låsa sig och låsa upp sig (tror jag) levde iaf om jättemycket. Smällde igen luckan och sen så var den låst Confused Handtaget är helt stumt och går inte vrida om nån nyckel. som jag förstått så är det till att riva ner insidan. Så hur går man tillväga? Rycka ner den bara eller sitter det nå skruv någonstans?? Bilen i fråga är en Golf 4 Variant -00

Tack på för hand ...

VW Jetta mk1 1983 2-dörrars 1.5

Senast ändrad Tis 20 jun 2017 18:22, ändrad totalt 1 gång
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Tis 20 jun 2017 18:18 Svara med citat
Funkar de inte om du låser, låser upp från tex passagerardörren? Vet att min brukar låsa sej titt som tätt, så man får låsa/låsa upp i mitt fall passagerardörren (då låset på förardörren börjar ge sej )

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Brors4n
Golf 4 Variant 1.6 16V -01 Ort: Härnösand
Tis 20 jun 2017 18:21 Svara med citat
Petta skrev:
Funkar de inte om du låser, låser upp från tex passagerardörren? Vet att min brukar låsa sej titt som tätt, så man får låsa/låsa upp i mitt fall passagerardörren (då låset på förardörren börjar ge sej )

nej övriga lås funkar fint. händer inget med bakluckans lås när jag låser/låser upp med knappen på dörren

VW Jetta mk1 1983 2-dörrars 1.5
Signeld
Golf 4 Ort: Göteborg
Ons 02 aug 2017 11:33 Svara med citat
Har du löst problemet? Jag har haft samma problem två gånger på min golf 4 var 99. I båda tilfällen var det et fel i den vita dosan som styr elektroniken.

Det går att riva av plastskyddet inifrån på dörren, då syns elektronik och mekanik. Går att öppna dörren manuellt då. Den vita dosan hittade jag på skroten för 100kr. Kan ju vara annat fel på din?!

Säg till om du behöver bild eller guidning.[/gallery]