Forum - Golf 4 (98-04) - Motorlampan tänds trots felsökning och en massa byten.

aguusto
Golf 4 1,6 Fs1 04 Ort: Karlstad
Tor 03 aug 2017 18:20 Svara med citat
Börjar bli trött på min bil. I vårvintras tändes motorlampan och bilen gick väldigt trögt.
Lämnade in den på felsökning på VW märkesverkstad och den visade felkoder: Bränsletrycksgivare , orimlig signal(sporadiskt) Bränslepump finns i nyare version. Fick kostnadsförslag men åkte till en rekommenderad (av kollega)verkstad som också felsökte digitalt. Bytte först bränslepump samt högtrycksgivare. Men felet kvarstod. Bytte då högtryckspump( som de upptäckte var slut) samt bränsletrycksensor. Sen gick bilen som en klocka och ingen lampa tänd tills för ett par veckor sedan då lampan tändes igen. Jag åkte in till verkstaden( som bytt grejer) läste av felkod som sade att bränsletrycksensor för lågtrycket gav orimlig signal så jag bytte bränsletrycksensorn för lågtryck och verkstaden hade provkört bilen efter det och lampan tändes inte. Meeeen det gjorde den på vägen hem. Så vad i helskotta kan det vara. Ska ringa verkstaden i morgon bitti och det känns lite jobbigt. Bytte akf-ventil och tempgivare förra året på VW-verkstad. Känner mig helt maktlös då jag inte kan något om bilar.
Wannishhh
Golf 4 1.6 FSI-03 Ort: Göteborg
Fre 11 aug 2017 13:30 Svara med citat
Går bilen konstigt eller är det bara lampan som lyser ?
Koppla upp bilen mot VCDS. Leta fram en GROUP långt upp (kan vara över hundra,minns ej) som visar bränsletryck.
Då ser du om högtrycks pumpen är OK.
Lossa och kolla alla kontakter du kommer åt.