Någon här som har löst sin privatleasing i förskott och fått någon uppskattning om vad det kostar? misstänker att det kanske är någon %-sats av kvarvarande leasingkostnad eller så.
Har blivit aktuellt med tjänstebil för mig och har lång tid kvar på min privatleasing. Taskig planering
Någon som har erfarenhet av vad totala prisbilden blir, jämfört med att ta lån eller köpa bilen kontant?
Höll på och dividera i det där när jag tog min leasing och svaret är det beror på. Oftast är köpa billigare totalt sett men ibland kan även leasing vara mer ekonomiskt.
Sen beror det ju på hur mycket pengar man har/vill binda i kontantinsats. På det stora hela så går det nog jämt ut efter 3 år i de flesta fall plus minus några tusenlappar totalt.
Det lät som en rejäl slant för att bara vara för ett års leasing, måste ju nästan vart hela leasingavgiften?
Var in och pratade lite med Volkswagen ÅF där jag leasade bilen och de är inte de som bestämmer summan utan leasingbolaget (Volkswagen finans) äger bilen och återförsäljaren kan ej påverka det. Jag kommer åka vidare med privat bil i tjänsten istället och ta milersättning
Var in och pratade lite med Volkswagen ÅF där jag leasade bilen och de är inte de som bestämmer summan utan leasingbolaget (Volkswagen finans) äger bilen och återförsäljaren kan ej påverka det. Jag kommer åka vidare med privat bil i tjänsten istället och ta milersättning
För information till andra som har privatleasing och kommer köra för mycket. Jag ringde precis och höjde så jag kan köra 3000 mil per år de sista 2 åren på min leasing istället för 1500 per år. (totalt 7500 mil på 3 år istället för 4500)
Kostnaden för det var lägre än väntat, 450 kronor extra per månad.