Va just och besiktiga min bil å den hade glapp i både spindel å styrled
nån som har bytt dessa å har lite tips el bilder hör av er¨
kommer ihåg när ja hade passat innan kunde man köpa extra förstärkta bussningar å leder e de nån som vet om det finns till golf me??? e ju lika bra å sätta dit ricktiga tänkte ja.
Spindelled fram vänster glapp
styrled vänster yttre glapp
Byta styrled tar max en kvart bara lyfta upp bilen lossa muttern på den inre axeln sen lossa muttern som håller styrleden sen holl koll på hur många varav du sruvar av leden med för att ha en aning om hur bilen stog.
spindelleden är bara lyfta upp bilen och lossa sitter med 2 eller 3 bult i länkarmen om ja minns rätt. och en i "va de nu heter" som holler driv axeln osv de är lätta grejjer att byta
Fan styrled inga probs tar max 10 min men fan spindel leden lite svårare pga av att centrumbulten till för att få bort hela bromskivan å ok hela köret sitter som berg få se om de går att få bort. att man inte kan komma åt att byta spindelled utan att riva hela skiten med tanke på hur lätt styrled va.
Fan styrled inga probs tar max 10 min men fan spindel leden lite svårare pga av att centrumbulten till för att få bort hela bromskivan å ok hela köret sitter som berg få se om de går att få bort. att man inte kan komma åt att byta spindelled utan att riva hela skiten med tanke på hur lätt styrled va.
Kör du med handkraft kan det bli svårt
Testa med luft/el-driven mutter-maskin, fungera bra med El-driven för mig (köpes på JULA t.ex)
Jo fan försökte med handkraft men inte så nu indag e de förlängning skaft på annars blir de luft verktyg. men e lite rädd å köra sönder muttern bara om man kör me mutterdragare
Jo fan försökte med handkraft men inte så nu indag e de förlängning skaft på annars blir de luft verktyg. men e lite rädd å köra sönder muttern bara om man kör me mutterdragare
Okej, har du rätt hylsa som sitter ska de inte vara några problem