......ljudet höll i sig vid efterföljande raksträcka (ca 8meter), sedan högersväng och eftersöljande, raksträcka (ca20m) sedan vänstersväng och en högersväng in på en parkering (Vill vara så deltajerad av händelseförloppet som möjligt, så ursäkta om det blev många "sväng hit och dit"
Sedan stängdes bilen av, var av cirka 10 minuter, sedan startade jag den igen och körde framåt i cirka 5 och då var missljudet kvar. Jag backar sedan bilen tillbaka, Efter backningen testade jag att åter lägga i ettan och sedan köra framåt. Efter detta testade jag bilen ungefär samma rutt som beskriven innan, men denna gång utan några missljud över huvud taget. Sambon körde sedan bilen problemfritt i 5 mil, lät den stå i 5 timmar och sedan hemåt utan att några missljud uppstod.
Värt att veta är att jag för en vecka sedan använde mig av en GDS tvätt där jag använde alla de olika programmen (Avfettning, Spolning Het/Kall, Vaxning och något speciellt vatten som torkade av sig själv (ja jag inser hur dumt det lät)
Jag undrar nu om någon av er på detta kunniga forum skulle kunna berätta vad som kan ha strulat.
Jag har bett sambon försöka förklara ljudet som bäst,
Och vi kom fram till detta:
Du kan ha haft en sten innanför bromsskivan, mellan oksadeln och skivan kan de ibland fastna grus/sten.
Och de kan försvinna om du backar. Vilket de också verkade göra?
Tror knappast att de var en slirande multirem på en så pass nybil som en Golf 7 men att ljudet är likvärdigt.
/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
oki om de är bilen de står om i din profil så skulle jag lämna in den på närmsta vag verkstad.
Då du har garanti!
Det stämmer att det är bilen som står i profilen. En 1,4 150hk TSI R-Line -17
Kan även vara värt ett nämna att den nyligen vart inne på skadeverkstad då en bil krockade in i den bakifrån. Efter krocken klagar bilen även på att skyltbelysningen är ur funktipn, vilket den fortfarande klagar på efter reparation.
Problemet med att åka in med den på verkstad är att de troligtvis inte kunna återskapa felet. Den har inte gjort så sedan jag startade tråden.
Jobbar själv som bilsäljare (inte inom VAG) och jag vet själv att "felet kan ej återskapas" är en vanlig fras bland våra servicetekniker.