Ritchie
Golf 7 1,4 - 2014 Ort: Norrköping |
| Lör 07 okt 2017 13:16 |
|
Hej!
I min Golf 7:a, årsmodell 2014 tappar bilen lite titt som tätt bluetoothanslutningen med min Sony Xperia X Compact. Har provat att ta bort och lägga till telefonen i bilen, men problemet uppstår fortfarande emellanåt. Nån som varit med om detta och vet en lösning på problemet?
Stort tack på förhand!
|
|
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö |
| Sön 08 okt 2017 4:45 |
|
Inte samma mobil, men jag har samma årsmodell och upplever samma problem med min Huawei P10 Plus. Musiken börjar plötsligt spelas ur mobilen istället. Var inga som helst problem på min gamla OnePlus 2. Slå av och på Bluetooth löser problemet tillfälligt. En omstart av mobilen kan ibland lösa problemet en längre stund före det återkommer.
Jag har googlat på det specifikt för min mobil men inte hittat någon lösning, dock har jag läst om fler som har samma problem.
Tro om det finns någon app som kan hjälpa till att starta om Bluetooth när musiken plötsligt börjar spelas ur mobilen istället?
|
|
Ritchie
Golf 7 1,4 - 2014 Ort: Norrköping |
| Sön 15 okt 2017 11:50 |
|
| Tack för svar! Skönt att veta att man inte är ensam! Ja undrar om det finns nån app. Jag tänkte höra med Sonys kundtjänst också.
|
|
Xeizz
Golf 7 1.6Tdi -15 Ort: Kalmar |
| Sön 15 okt 2017 22:11 |
|
Använder inte android så kan inte svara på hur de funkar där, men med iPhone så hade jag inga problem varesig med 5s eller 6. Dock med min nya 8 så hackar ljudet när man pratar i telefon och även när man spelar musik... Har ibland även problem att koppla upp sig ibland... Problem jag aldrig haft förut som sagt.
Ibland kommer väll nya protokoll eller liknande på Bluetooth? är det nått sånt som kan vara bekymret? är din mobil ny eller kom problemet plötsligt?
(Gäller Golf 7 -15)
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|