Hej!
Har försökt att få fram information om vilken storlek / dimensioner som rekommenderas att ha som vinterdäck på en Golf 7 GT.
Vissa sökmotorer där man fyller i regnr visar att det skall vara 196/65/R15 men hittar inget som bekräftar denna siffra, Varken i instruktionsboken eller på nätet.. En sak som gör mig mer förvirrad är att det i tankluckan (lufttrycks rekommendationer för olika däck) står allt från R16 - R18 alltså inget om R15 vilket även utesluter att det skulle kunna vara rekommenderat att köra med R15.
Original fälgarna är R17 och då GT modellena har sportchassi och förstärkta fjädrar och stötdämpare gör det mig lite fundersam om R15 funkar.
Lite klyddig tråd kanske men helt enkelt en fråga om vilken storlek på däck som rekommenderas för en Golf 7 GT.
Lite klyddig tråd kanske men helt enkelt en fråga om vilken storlek på däck som rekommenderas för en Golf 7 GT.
Vem ska rekommendationen komma från? VW? Däckfirmor? Medlemmar här?
Vi har 15" aluflägar med vinterdäck 195/65 på vår bensin-GT från 2013 och är nöjda med det.
VW rekommenderar 16".
Transportstyrelsen "rekommenderar" 15".
Vem ska rekommendationen komma från? VW? Däckfirmor? Medlemmar här?
Vi har 15" aluflägar med vinterdäck 195/65 på vår bensin-GT från 2013 och är nöjda med det.
VW rekommenderar 16".
Transportstyrelsen "rekommenderar" 15".
Vad är du ute efter? Komfort? Ekonomi? Utseende?
VW rekommendation är det jag är ute efter! Har missat att skriva det..