Dåså, för de som haft knakande ljud från fjädringen så är det kräningshämmarna, har bytt dessa 2 ggr nu
Upplever ni missljud från instrumentbrädan så är ett tips att titta på plastkåpan som sitter längst fram på vindrutan, den sitter löst (!) på min och hamnar den något snett så skickar den vibrationer genom rutan ner till instrumentbrädan. Kanske kan hjälpa någon!
Nu dags för tredje missljudet på denna sällan skådat pissbyggda skitbil. Det kommer ett knastrande ljud från dörrlist/B-stolpe och det är helt otroligt störande. Behöver inte beskriva problemet då det är EXAKT samma som i detta klippet
Jag orkar verkligen inte åka till VW en gång till, någon som har en bra lösning? Det går liksom inte att ignorera, rakt in i örat. Tack ska ni ha
Kan tillägga att ljudet försvinner när jag drar ner rutan lite, har petat lite på listerna och det verkar vara ett knastrande ljud så ska prova smörja listerna, återkommer om det fungerade
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tis 27 mar 2018 16:59
bobosen skrev:
Kan tillägga att ljudet försvinner när jag drar ner rutan lite, har petat lite på listerna och det verkar vara ett knastrande ljud så ska prova smörja listerna, återkommer om det fungerade
Precis som du själv skriver, testa att smörja med silikonspray eller silikonstift.