Forum - Golf 7 (13-19) - Problem med pekskärmen/mediaenheten

Ironheadmike
Golf 7 Alltrack Ort: Umeå
Lör 24 feb 2018 13:26 Svara med citat
Jag vet inte vad man ska kalla den Smile hittade inte nåt då jag sökte.

Jag har en alltrack som jag haft i två år. Jag har haft följande problem med pekskärmen/enheten
* Blir svart, radion fortsätter att spela etc. men går inte till sig med mindre att jag stannar bilen och startar om den
* Kopplar inte upp sig mot iPhone, kopplar och kopplar och kopplar
* Tiderna på dieselvärmaren blir 'nollade'

Allt detta sker bara nu och då och jag förstår att det är svårt att felsöka. Jag har haft in den 5-6 ggr för samma fel. De enda de gör är att uppdatera mjukvaran och nu senast sade de bara, vi kan inte återskapa felet.

Någon annan med samma problem?
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Lör 24 feb 2018 14:56 Svara med citat
Prova att starta om enheten.
- Slå på radion
- Stäng av radion men fortsätt att hålla volymknappen intryckt i ytterligare 10-20 sekunder tills den startar upp igen.

Det har hjälpt mig några gånger när radion spökat.
Helmut.K
Ingen VW Ort: Köping
Lör 24 feb 2018 19:01 Svara med citat
Blåbäret skrev:
Prova att starta om enheten.
- Slå på radion
- Stäng av radion men fortsätt att hålla volymknappen intryckt i ytterligare 10-20 sekunder tills den startar upp igen.

Det har hjälpt mig några gånger när radion spökat.

Tack för informationen. Min skärm blev helsvart förra vintern och jag försökte få igång den upprepade gånger genom att stänga av och slå på radion. Jag gav upp, parkerade bilen i en timma och när jag startade bilen så funkade skärmen men den var gråaktig med ränder i nederkant. Dagen efter funkade skärmen som vanligt igen och har inte spökat sedan dess. Om jag råkar ut för samma fel igen så ska jag testa din metod innan jag uppsöker verkstad.