Jag är lite bekymrad över den tjocka ljudisolering som sitter monterad framför gångjärnen till framdörrarna
Den suger åt sig fukt som en svamp. Jag läste nånstans att Skoda Octavia har samma isolering. Rekommendationen var att man tog bort den vilket skulle kräva att man tog loss skärmarna.
Undrar om någon har erfarenhet av rostskador orsakad av isoleringen? Man kan ju tycka att tillverkaren borde ha vidtagit nödvändiga åtgärder för att förhindra rostangrepp på ett så utsatt ställe
Bilen har för övrigt inga stänklappar. (!?)
Jag har faktiskt samma fråga. Det är ju upplagt att det kan rosta där, med tanke på att det nästan alltid är fugtigt, och ljudisoleringen är som em svamp. Jag har "löst" det genom att skjuta in en träkloss under den svarta/grå isoleringen. Det gör att det kommer litet luft genomströmning + att den inte har direkt kontakt med karossen under... om det hjälper, vet jag inte.
Kunde vara kul om någon har erfarenheter eller hört vad VW säger. Eller kanske till och med har tagit bort isoleringen...
Gilberto
“Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --
Senast ändrad Mån 12 mar 2018 16:17, ändrad totalt 1 gång
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 12 mar 2018 16:10
Mranderz skrev:
Mellanservice 9.350 mil på folkadoktorn i Saltsjö-Boo kostade 2.850:- Egentligen 4.657:- om man räknar med bytet av säkerhetsbälteslåset som strulade. Dock planeras byte av svänghjul som är dåligt, hoppas försäkringen täcker.