Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad |
| Mån 29 jan 2018 18:36 |
|
| "Rackatackatang" Exakt så låter min golf tdi 105 när man slår av motorn alternativt när startstopp stänger av motorn. Ett märkligt rasslande alltså som jag inte hört från någon annan golf. Händer numera varje gång och låter inte helt okey. Känns skönt att bilen fortfarande har motor och drivlineförsäkring med självrisk på 1.500. Jag som lekman gisssar så klart på slapp kamkedja pga slapp sträckare. Kanske något proffs vet? Bilen ska in om 2 månader på inspektion.
|
|
Mranderz
| Tis 30 jan 2018 11:56 |
|
| När jag idag ändå gjorde rent AC:n forskade jag vidare lite. Har upptäckt att slamret endast uppstår om jag inte har kopplingen nedtryckt när jag slår av motorn. Är kopplingen nedtryckt låter det inte alls?
|
|
Mranderz
| Mån 12 mar 2018 14:52 |
|
| Kontrollerat kostnadsfritt av Folkadoktorn. Svänghjulet håller på och ge upp. Planeras byte där man även ska försöka byta koppling på samma kostnad.
|
|
Mranderz
| Ons 28 mar 2018 17:27 |
|
| Det rasslande ljudet fixat. Byte av svänghjul och i samma veva tryckplatta, kopplingslamell och urttrampningslager. 33.457:- Tacka fan för försäkring! Kostar mig 3.750:- Kan vara bra att välja försäkringsbolag med fast låg självrisk på motor och drivlinegaranti. Hade Trygg Hansa förut och deras självrisk var på 60% av totala beloppet.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|