Forum - Golf 3 (92-99) - Centrallåset krånglar

BILbokatt
Golf 3 97 Ort: Stockholm
Sön 08 apr 2018 16:55 Svara med citat
Är det någon som vet om centrallåset är kopplat till en säkring? Det framgår inte i instruktionsmanualen och vår centrallåsning har slutat fungera. Har detta hänt någon annan? Finns det någon genväg?

Tack på förhand!
friradikal
Golf 2 1.8 -91 RP Ort: Norrtälje
Mån 09 apr 2018 22:02 Svara med citat
Tjena, nu har jag en lite äldre bil en golf 2 mitt centrallås är också dött, men det borde vara snarlikt system. Har du kollat om vaccum-motorn fortfarande fungerar om du kopplar den direkt på batteriet? den borde ligga gömd i bakluckan nere i något hörn.
Jag tror att jag har kabelbrott någonstans för min motor fungerar. Och det funkade ibland förut och ibland inte så det började nog med glappkontakt någonstans som slutligen gick av. Tanklocket i låst läge, och bakluckan i öppet läge som jag saknar nyckel till Smile
Lakrits
Golf 4 VW GOLF 2,0 HIGHLI Ort: Göteborg
Ons 25 apr 2018 14:21 Svara med citat
Så här löste jag det!
http://www.pankpraktikan.se/2018/04/25/gar-inte-bildorren-att-oppna-me d-fjarrnyckeln-fjarrkontrollen-och-bilen-inte-startar-kan-din-nyckel-v ara-avkodad/
landfors_91@hotmail.com
Golf 3 +46706338126 Ort: Örnsköldsvik
Tor 26 okt 2023 16:32 Svara med citat
friradikal skrev:
Tjena, nu har jag en lite äldre bil en golf 2 mitt centrallås är också dött, men det borde vara snarlikt system. Har du kollat om vaccum-motorn fortfarande fungerar om du kopplar den direkt på batteriet? den borde ligga gömd i bakluckan nere i något hörn.
Jag tror att jag har kabelbrott någonstans för min motor fungerar. Och det funkade ibland förut och ibland inte så det började nog med glappkontakt någonstans som slutligen gick av. Tanklocket i låst läge, och bakluckan i öppet läge som jag saknar nyckel till Smile


Hej!
Hur löste du detta? Nu står jag med samma problem. Kommer ej in i tankluckan. Den lilla lådan i bagaget står bara och surrar men inget händer.