Har en Alltrack -16 som jag inte börjar undra om det egentligen är jordningsfel på.
Har haft den inne första gången ( egentligen 3ggr ) pga att ibland när man körde på jämt varv oavsett om jag körde i 30km/h eller 80km/h så kunde det hände att det började rycka i bilen sen tändes motorlampan under 5-10 sec för att sedan slockna och bilen kändes helt normal igen.
Den felkoden dom får fram är att det är fel på spole 3-4.
Men efter att dom nollställer datorn och inte lyckats få fram felet på ett tag igen så byttes inget.
Under 3 rundan hos VW så chansade dom att byta ena spoolen, bilen funkade efter den c:a 6-8 mån utan felet.
Men sen kom det igen.
Har testat köra lådan i olika lägen ( DSG ) och inte kunnat trigga fram felet själv.
Enda jag fick fram under körning i Eco mode ( körde under längre tid i det läget ) var att när jag vid två tillfällen rullade innan en kurva ( bilen frikopplar i det läget och motor ner i tongång normalt sett ) så vid dessa två tillfällen så stängde motorn helt enkelt av sig och jag var tvungen att stanna bilen för att kunna starta den igen.
Dock lyste ingen lampa vid dessa tillfällen.
Ett annat felmeddelande jag fått upp vid dessa tillfällen är också att "fel på start/stopp funktion", men när jag kör vidare så nog faan stänger den plötsligt av bilen vid ett rödljus utan att gnälla.
Eftersom det är skitsvårt att trigga felet så undrar jag om nån hört nån annan som har ett liknande fel ?
Börjar tröttna på att ha lånebilar till och från och en ny bil som inte funkar utan åker på samma fel till och från.