Forum - Golf 1 (74-84) - Bränsletrycksaccumulator

Henrik f
Golf 1 Gli -86 Ort: Vänersborg
Lör 13 jan 2018 9:05 Svara med citat
Någon som vet var man får tag på denna till rimligt pris? Behöver man den? Någon annan bil som har denna? Hittar på olika reservdelssidor för under 2000kr
Några tips vore tacksamt.

GOLFCAB
Jon@s
Golf 2 x 6 Ort: Orsa
Lör 13 jan 2018 9:50 Svara med citat
Denna? (tyvärr inte i lager just nu) https://www.werk34.de/product_info.php/info/p24792_Accumulator--fits-G olf-Mk1-GTI---Convertible---Golf-Mk2.html

You can drink my beer, but you can never take the last one
Grandell79
Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby
Lör 13 jan 2018 18:56 Svara med citat
Kolla Saab 900 med k-jet, Eller andra bilar med den härliga insprutningen. Very Happy Just saabar finns det ju ett gäng av på diverse skrotar. Kolla folkracefolk
Annars ny här. https://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-BOSCH-Fuel-Supply-Pressure-Accu mulator-Tank-0438170039-Top-German-Qu/192390501099?_trkparms=aid%3D222 007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D1%26asc%3D49138%26meid%3D6e84a3e414c94aac8 222bfb16ff6df11%26pid%3D100011%26rk%3D3%26rkt%3D7%26sd%3D401350997431& _trksid=p2047675.c100011.m1850
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 14 jan 2018 11:52 Svara med citat
Henrik f skrev:
Någon som vet var man får tag på denna till rimligt pris? Behöver man den? Någon annan bil som har denna? Hittar på olika reservdelssidor för under 2000kr
Några tips vore tacksamt.


Om du vill ha en bil som startar direkt när du vrider på startmotorn etc behöver du den.

Den håller kvar tryck i systemet så det inte (främst på varma dagar) blir ångbildning i rören/slangarna till spridarna. Blir det ånga där får du nöta 5-10 minuter på startmotorn innan motorn startar, eller vänta en timme och sedan nöta 5 minuter på startmotorn.

Jämnar även ut pulserna från bränslepumpen.
Henrik f
Golf 1 Gli -86 Ort: Vänersborg
Sön 14 jan 2018 13:18 Svara med citat
Tack för tips. Har beställt ny från USA för 1200:-

GOLFCAB