wallani
Golf 7 TSI 110 Ort: Karlstad |
| Ons 25 okt 2017 14:58 |
|
Om några dagar har vi haft vår Golf 1,2 TSI i två år. Mätarställning 960 mil.
Bilen är vår tjugonde VW och jag har aldrig lämnat någon bil för service eller oljebyte utan klarat underhållet själv.
På instrumentpanelen har det nu kommit upp ett meddelande om att det är dags för oljebyte, byte av friskluftfilter och inspektion, och bilen skall lämnas in om 30 dagar. Kostnad 3300;- Och det skall göras vartannat år.
Det är inte så länge sedan som första servicen var gratis.
Glädjande nog har jag hittat en annan auktoriserad verkstad som begär 1750:- för samma jobb.
Ring och kolla priser, det kan verkligen löna sig!
per
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Ons 25 okt 2017 18:41 |
|
| wallani skrev: | Om några dagar har vi haft vår Golf 1,2 TSI i två år. Mätarställning 960 mil.
Bilen är vår tjugonde VW och jag har aldrig lämnat någon bil för service eller oljebyte utan klarat underhållet själv.
På instrumentpanelen har det nu kommit upp ett meddelande om att det är dags för oljebyte, byte av friskluftfilter och inspektion, och bilen skall lämnas in om 30 dagar. Kostnad 3300;- Och det skall göras vartannat år.
Det är inte så länge sedan som första servicen var gratis.
Glädjande nog har jag hittat en annan auktoriserad verkstad som begär 1750:- för samma jobb.
Ring och kolla priser, det kan verkligen löna sig!
per |
NEJ
Det är ingen påtvingad service. Du väljer själv helt och hållet om du vill serva din bil.
|
|
wallani
Golf 7 TSI 110 Ort: Karlstad |
| Fre 27 okt 2017 20:44 |
|
Medger att man inte skall uppfatta servicen som påtvingad, kanske är det så istället att många behöver informationen.
Om det sedan är dyrt eller inte får var och en avgöra, jag tycker att kostnaden är alltför hög efter enbart 960 mil.
|
|
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö |
| Lör 28 okt 2017 10:27 |
|
Jag håller med om priserna. Detta är vad Volkswagen Malmö tog för min senaste service, där det bland annat ingick tändstiftsbyte (1127 kr för tändstiften och 1128kr för arbetet). https://i.imgur.com/DF6FgvA.png
Jag var sen ute med att kolla på priset så jag var ganska nära slutet på intervallet när tiden bokades. Kollade runt lite men hittade inget ställe som gjorde det billigare och som hade tid innan intervallet var slut.
Kommer helt klart att spana runt på andra auktoriserade verkstäder inför nästa service.
|
|
maskin30
Golf 7 Alltrack Tsi -17 |
| Ons 09 maj 2018 11:59 |
|
Kollade med dom 4 närmaste auktoriserade verkstäderna vid senaste service.
Skillnaden var 834kr mellan dyraste och billigaste.
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Ons 09 maj 2018 13:18 |
|
| maskin30 skrev: | Kollade med dom 4 närmaste auktoriserade verkstäderna vid senaste service.
Skillnaden var 834kr mellan dyraste och billigaste. |
Vet alla verkstäderna vad dom ska göra, eller alla gör olika på servicen, därav olika priser?
|
|
maskin30
Golf 7 Alltrack Tsi -17 |
| Ons 09 maj 2018 17:15 |
|
| candyweiss skrev: | | Vet alla verkstäderna vad dom ska göra, eller alla gör olika på servicen, därav olika priser? |
Ja det var samma. 3 av dom var inom 100kr men den som var närmast mig var mkt mer.
Ringde tillbaka och frågade och fick till svar att det måste vara att dom debiterar högre timtaxa .
Lönar sig verkligen att kolla olika vw verkstäder iaf.
|
|