Forum - Golf 7 (13-19) - Koppla ledramp till Golf 7 Variant 1,2 TSI - 2017

SweetSixten
Golf 7 Ort: Mörbylånga
Sön 12 nov 2023 10:55 Svara med citat
Jag har monterat en extraljusramp p? min bil, och det som ?terst?r ?r att f?rse rel?et med str?m f?r att styra rampen. Den ska t?nda n?r jag sl?r p? helljuset. I det h?r forumet har det sagts att man tjuvar str?m fr?n helljuskabeln, m?rkt 11 f?r bixenon, och 8 f?r halogen vid kopplingsdonet p? lykthuset. N?gon plats 8 fanns inte att sk?da, s? d? ?terstod plats 11, som skulle vara en kabel med f?rg vit/brun. P? plats 11 satt ingen kabel vad jag kunde se, inte heller n?gon vitbrun n?gon annanstans heller. Av bilder i manualen framg?r det att det borde r?ra sig om bixenon, men d?r ben?mner man det gasurladdningssystem, kanske f?r att f?rvilla, vad vet jag? Min fr?ga blir allts?, st?r jag inf?r att montera ett system som samarbetar med bilens canbus, om den nu har det, och vad beh?ver jag i s? fall skaffa? Hoppas n?gon p? forumet kan bringa klarhet i fr?gan.
Masi
Golf 7 SC TGI '15 Ort: Åtvidaberg
Mån 13 nov 2023 19:47 Svara med citat
Om du har en bil med halogen eller bi-xenon så behövs ingen canbus-box. Ett relä av god kvalitet med skyddsdiod så du inte riskerar att få en strömspik tillbaka in i bilens system räcker.
Har haft extraljus på 2 olika Golf7or med båda typerna av strålkastare kopplade så i flera år utan bekymmer. Har du däremot LED-strålkastare törs jag inte säga hur du ska göra.
//Mats

VW ID.7 GTX tourer '26
VW ID.3 PRO '21

Senast ändrad Mån 20 nov 2023 12:43, ändrad totalt 1 gång
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 15 nov 2023 10:40 Svara med citat
?r det n?gon ny grej att byta ut ??? mot ?? Very Happy

?ndra: Vill minnas att det varit s? h?r f?r n?got ?r sedan.