Forum - Golf 4 (98-04) - Fjärrlås, Innerbelysning, dörrbelysning vf, tanklockslucka.

Jam1981
Golf 4 Variant 1.6 -00 Ort: Luleå
Ons 30 jan 2008 15:51 Svara med citat
Jaha, var ju inte lite fel.... men tror att många hänger ihop ...

-Det går att låsa UPP bilen med fjärren, men inte låsa igen den.
-Trots att förardörren är stängd så lyser belysningen i dörren, (samt såklart innerbelysningen om man har den iställd att lysa vid öppen dörr.

Kan detta vara låskistan som krånglar eller? Verkar som att bilen tror att dörren är öppen, och gör detta att man inte kan låsa med fjärren? Verkar vara fler som haft problem med låskistorna...
(Vad hände med den gamla klassiska brytaren i dörren som trycktes in, ist för att bygga in allt i en låskista för 2500...)


Har även fått problem med "tanklocksluckan", den går inte upp när man trycker på knappen! Vad göra?


tack på förhand!

/snart soppatorsk...
Jam1981
Golf 4 Variant 1.6 -00 Ort: Luleå
Ons 30 jan 2008 15:56 Svara med citat
Såg precis ett tidigare inlägg ang. givaren. Är ju precis samma fel som mitt, men tvärt om! Bara att byta låskista då...Sad


Men, vad tror ni om tanklocksluckan???
lurren
Golf 4 1,6 Ort: Stockholm
Tis 08 apr 2008 16:28 Svara med citat
Tjena.. bytte microbrytarna själv i båda mina främre låskistor.. det kostade bara 200 kr totalt.. så det finns en billigare väg att gå.... brytarna finns att köpa på elfa

mvh matte

gasa tills det "frasar"